חייגו לייעוץ:
077-803-5216

בקשה לצו תשלומים הוצאה לפועל

בקשה לצו תשלומים הוצאה לפועל – מה זה אומר? המציאות בישראל מובילה לכך שחייבים רבים אינם מצליחים להתמודד עם חובותיהם, והם זקוקים לפתרון משפטי, ממשי מהיר ומידי, שייתן מענה לעיקולים וההגבלות שהוטלו עליהם.

חשוב להדגיש שבמקרים אלו, לדרך ניסוח הבקשה יש משמעות קריטית, כפי שנרחיב בהמשך המאמר "מסירת גרסה עובדתית לראשונה", וזו אחת הסיבות המרכזיות מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין הוצאה לפועל המתמחה בתחום ייצוג חייבים, וזאת בעיקר – כדי להימנע מטעויות. מה זה אומר בקשה לצו תשלומים הוצאה לפועל? האם מדובר בעצם בהסדר חובות רגיל? ואיך בוחרים את עורך הדין הוצאה לפועל המתאים ביותר עבורנו? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

בקשה לצו תשלומים הוצאה לפועל

אחת הדרכים הנפוצות של חייבים שרוצים להסדיר את החובות שלהם, ולהתמודד עם בעיית החובות שלא נגמרת, היא בעזרת פנייה מסודרת ללשכת ההוצאה לפועל. במסגרת הפנייה, יש להם, לחייבים, מספר אופציות ואפשרויות פעולה, על מנת להסדיר את החוב, ובקשה לצו תשלומים בהוצאה לפועל היא אחת מהן.

 

מה זה אומר בקשה לצו תשלומים הוצאה לפועל?

במידה ואין לחייב ברגע זה יכולת כלכלית להחזיר את חובותיו בתשלום אחד, החוק מאפשר לו להגיש לרשם בקשה "לפרוס" את החוב לתשלומים בחזר חודשי מסוים. הגשת הבקשה נעשית בעזרת טופס 233, טופס ייעודי עבור מתן צו חיוב תשלומים בהוצאה לפועל, ותצטרכו למלא שאלון הכולל כתב ויתור על סודיות, מספר טופס 529. מדובר בבקשה שרלוונטית בעיקר להיקף חובות כפי שפירטנו במאמר.

כלומר נסביר שלרוב, בקשה זו מתאימה כאשר סך החובות הוא גבוה, אך כן אפשר "להשתלט" עליו, ונפתח בגינו תיק בודד בהוצאה לפועל, ובקשה זו יכולה להתאים גם כאשר מדובר בתיק בודד עם חוב נמוך. הרשם יחליט על בסיס המסמכים שהוגשו לפניו מהו צו התשלומים החודשי שנדרש לשלם ומה תהיה הפריסה. לצורך כך, עליכם לצרף מספר מסמכים, שבעצם מאשרים את האמור בבקשה שהגשתם.

(לצד האמור נסביר שכאשר מדובר במספר תיקים, כדאי לבחון הגשת בקשה לאיחוד תיקים לפי החוק החדש. מדובר על תיקון חקיקה ראוי ומבורך, שנחקק ביום 9.2.23, במטרה לאפשר לרשמי ההוצאה לפועל לפרוס את החוב למשך זמן ארוך יותר, ובהחזר חודשי נמוך).

בקשה לצו תשלומים הוצאה לפועל
בקשה לצו תשלומים הוצאה לפועל

 

באילו מקרים מגישים את הבקשה לצו תשלומים בהוצאה לפועל?

כאמור לעיל, מבחינה פרקטית, היא רלוונטית למי שהיקף חובותיו גבוה (אבל – עם אפשרות חיובית לסיימו. בשלב זה צריך לבחון אם קיימת אפשרות אמיתית להתחייב להחזר החודשי הצפוי. אך חשוב לומר, במידה והיקף החובות גבוה, והתוצאה תהיה שההחזר החודשי יהיה גבוה בהתאם ולא ריאלי, ומתגבשת ההבנה שהבקשה לצו תשלומים בהוצאה לפועל, למעשה לא תיתן מענה משפטי אמיתי ולא תשיג את המטרה שהוגדרה על ידכם במסגרת שיחת הייעוץ עם עורך הדין שלכם. אז כן מומלץ לעשות, וחובה עליכם לעשות, "תכנון מהלכים מחדש" ולפנות לאפיקים אחרים בהם תוכלו לקבל מענה משפטי שיהיה תואם לסיטואציה, וכזה שיאפשר לכם להתמודד עם היקף חובותיכם בהצלחה, ולהתקדם קדימה בחיים, ללא חובות.

על מנת לדעת מהי דרך הטיפול המשפטית הנכונה ביותר בנסיבות המקרה הספציפי שלכם, מומלץ מאוד לפנות לעורך דין חובות, המתמחה בתחום, שיערוך בירור משפטי מקצועי ומקיף, ויבדוק למשל, אם יש לכם זכאות לירושה, כיום או בעתיד, קופות פנסיה או קרן השתלמות מעוקלת וכד'. לאחר הבירור ובהתאם אליו, ולאחר שתקבלו שיקוף מהן היתרונות והחסרונות בכל הליך, ניתן יהיה להדריך אתכם מה הדרך הנכונה ביותר עבורכם.

 

מהם המסמכים שיש לצרף לבקשה לצו תשלומים הוצאה לפועל ומה הסיבה לכך?

קודם כל, לפני הגשת המסמכים עצמם ולפני מסירת הגרסה העובדתית שלכם, מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין כבר בשלב זה, ולרכז את המסמכים בתיאום אתו. כל חוסר של מסמך יכול לעכב את הטיפול בבקשה זמן רב, ובזמן הזה אתם חשופים לעיקולים, או כבר מעוקלים, וחבל שכך – היות וניתן היה למנוע זאת.

 

המסמכים שיש לצרף לבקשה לצו תשלומים בהוצאה לפועל הם:

המסמך הסבר
צילום תעודת זהות של המבקש לצורך זיהוי ודאי של המבקש, ואישור הפרטים האישיים הכתובים בבקשה.
דף חשבון בנק + חיובי אשראי כל מסמך מחשבון הבנק שלכם שמאשר את הנתונים שרשמתם בבקשה.
תלושי משכורת של שישה חודשים אחרונים לצורך הבנת מצבכם הכלכלי, ובעיקר ההכנסות שלכם.
אישורים מביטוח לאומי אם אתם מקבלים קצבאות, גמלאות, או כל דבר אחר מהביטוח הלאומי, עליכם לציין זאת ולהביא אישור על כך מהביטוח הלאומי.
פירוט פעולות בחשבון – מסמך עובר ושב עליכם להציג את מצב העובר ושב בחשבון הבנק שלכם בששת החודשים האחרונים, כולל הפעולות שנעשו בחשבון.
תדפיס כרטיסי אשראי תדפיס כל חיובי כרטיסי האשראי שיש ברשותכם
חשבונות הבית חשבונות מים, חשמל, ארנונה, גז, ועד בית, של ששת החודשים האחרונים.
חוזה שכירות אם אתם מתגוררים בשכירות עליכם לדאוג להביא את החוזה שכירות, ואם אתם בתקופת האופציה, אז גם את מסמך המאשר את הארכת הסכם השכירות.
מסמכי בעלות על רכב כל מסמך שקשור לבעלות או שיעבוד קיים על הרכב או הרכבים שלכם.
מסמך היעדר בעלות על נכסים אם אין לכם נכסים, יש לספק אישור ממיסוי מקרקעין על היעדר נכסים.
העתק הסכם גירושין או יחסי ממון כל מסמך שקשור לעניין זה, כלומר תעודת גירושין והסכם גירושין או פסק דין גירושין.

 

מתי מגישים את הבקשה לצו תשלומים הוצאה לפועל?

עליכם להגיש את הבקשה לרשם ההוצאה לפועל תוך שלושים יום מהרגע שקיבלתם את האזהרה ככל שמדובר על ביצוע פסק דין, ואם מדובר על בקשה לביצוע שטר, עליכם להגיש את הבקשה תוך עשרים יום. אם בית המשפט כבר קבע את פריסת התשלומים, כמו למשל בתיקי מזונות, הבקשה במקרה הזה אינה בסמכותו של רשם ההוצאה לפועל, אלא יש להגיש את הבקשה לבית המשפט שיקבע את עמדתו בעניין.

 

איך זה עובד? מי מחליט האם לקבל את הבקשה לצו תשלומים בהוצאה לפועל?

החייב בעצם מגיש את הבקשה לצו לתשלומים בהוצאה לפועל, כאמור, אם לא מצליח לעמוד בתשלומים החודשיים שלו. לאחר הגשת הבקשה, כמובן עם כל המסמכים, עליהם פירטנו בהרחבה לעיל, רשם ההוצאה לפועל שוקל את הבקשה. איך הוא מחליט? מה השיקולים של רשם ההוצאה לפועל? רשם ההוצאה לפועל בוחן את כלל הנסיבות, אם זה סכומי החובות, זהות הנושים, וכמובן מצבו של החייב כיום.

כשמדברים על בחינת "מצבו של החייב" – מה הכוונה? הרשם צריך להתרשם האם באמת החייב מעוניין בסגירת החובות, אך פשוט נמצא בקושי כלכלי, או שהוא אינו רציני כלל בכוונותיו. אם הוא אכן יתרשם שהחייב רציני ומעוניין להסדיר את חובותיו, מן הסתם הוא כן יאשר את הבקשה לצו התשלומים.

 

שימו לב – בבקשה לצו תשלומים נדרש לציין מהי הצעת החייב לפריסת החוב

שימו לב שהבקשה צריכה גם לכלול את ההסדר בו תוכלו לעמוד, כלומר עליכם להציע מהו הסכום לפריסה (לא פחות מסך של 150 ₪ לחודש). בסוף, רשם ההוצאה לפועל הוא זה שיקבל את ההחלטה לגבי הסדר התשלומים, אבל אתם צריכים לעמוד בהסדר התשלומים כבר מהרגע בו הגשתם את הבקשה למתן צו תשלומים, כך מתבצע הליך הוצאה לפועל הסדר תשלומים וזה גם מעיד על הרצון שלכם לשתף פעולה מעתה ואילך.

במקרים מסוימים יכול הרשם לבקש מסמכים נוספים, טרם קביעתו, למשל אם החייב ציין שלו או לבני משפחתו יש בעיה רפואית מסוימת, אך לא צירף מסמכים עדכניים. במקרה של מזונות, כפי שנציין מיד, וגם במקרים אחרים, הרשם מוסמך לזמן את החייב לחקירת יכולת פרונטאלית, ואם לא יתייצב, הדבר ייזקף לרעתו, וסביר להניח שמעתה הוא גם ייחשב, כחייב שמתחמק מתשלום חובותיו.

 

לגבי חוב מזונות, זה אותו דבר?

התשובה היא לא. הגישה מחמירה יותר. כלומר ההתנהלות למול חוב מזונות, והתנאים לאישור פריסת צו תשלומים, הם יותר מחמירים מאשר חובות "רגילים". במסגרת בחינת הבקשה על ידי הרשם הוא יבדוק האם יש נסיבות כלכליות חריגות המצדיקות מתן הקלות לחייב.

וכמובן שההחלטה כפופה לחקירת יכולת החייב לשלם את המזונות, או לחלופין אם מדובר בחוב מזונות למוסד לביטוח לאומי, יש אפשרות לבקש בקשה מתאימה ותוכלו לעיין בעניין זה במאמר תשלום חוב מזונות בהוצאה לפועל.

 

בקשה לפריסת צו תשלומים חוזרת – במקרה שנקבע צו תשלומים גבוה!

שימו לב, במקרה ויש לכם כבר הסדר עליו הוחלט על ידי הרשם במסגרת הוצאה לפועל, כלומר רשם ההוצאה לפועל כבר קבע לכם צו תשלומים לאחר שבדק את המסמכים שהגשתם, ואתם מבינים שלא תצליחו לעמוד בצו התשלומים החודשי שנקבע לכם לאורך זמן, תוכלו לבקש פריסה חוזרת במסגרת הליך הבקשה לצו תשלומים בהוצאה לפועל.

במקרה כזה, עליכם להראות שחל שינוי נסיבות ולהתאים גרסה עובדתית ומשפטית נכונה, שמתאימה לנסיבות התואמות את המקרה שלכם כעת (לפי ההלכות שנקבעו בפסיקה), על מנת למקסם את הסיכויים שבקשתכם אכן תתקבל.

אולם נציין שמדובר בבקשה מורכבת, ובמקרה כזה, נדרש שינוי נסיבות מהותי שיצדיק את שינוי צו התשלומים שנקבע לכם. למרבה הצער, במרבית המקרים, רשמי ההוצאה לפועל לא יסכימו להפחית את צו התשלומים שנקבע, ולכן סיכויי קבלת בקשה זו להקטנת צו התשלומים נמוכים.

 

למה חשוב לקבל ליווי משפטי על ידי עורך דין הוצאה לפועל?

בסוף, מדובר בהליכים שיכולים לעלות לכם ביוקר, לכם וסביבה הקרובה שלכם, אם לא תעשו אותם כמו שצריך. למשל, רק לצורך הדוגמה, שלב ניסוח הבקשה לצו תשלומים והגשת המסמכים, הוא שלב קריטי ולטעמינו השלב החשוב ביותר שבו אתם מוסרים לראשונה את הגרסה העובדתית שלכם, ומרגע מסירת הגרסה העובדתית עליכם להיצמד אליה ואסור לסתור אותה, ולכן אין להקל ראש בשלב זה.

חשוב להבין שכל פספוס של טענה, או אמירה שאינה נכונה, או צירוף מסמך שלא נכון היה לצרפו, עלולים לגרום לתיק שלכם להסתבך.

כמו כן, לעיתים אלו תהיינה ההזדמנויות האחרונות שלכם לצאת מהמשבר כלכלי שנקלעתם אליו, ולכן כדאי לכם מאוד להיעזר בגורם מקצועי, שיידע להכווין אתכם ולסייע בדיוק במצבים אלו. אם זה בניסוח הבקשה, בריכוז המסמכים ובדיקה שאף מסמך לא חסר, ואם זה בהדרכה אילו מסמכים נכון לצרף ואילו לא, ואם זה במשא ומתן על ההסדר עם הנושים ומול רשם ההוצאה לפועל.

ייעוץ מצד עורך דין הוצאה לפועל הוא ממש לא מותרות, אלא שלב בסיסי קריטי וחשוב במסגרת הבקשה לצו תשלומים הוצאה לפועל.

 

איך בוחרים את עורך דין הוצאה לפועל המתאים ביותר עבורנו?

מומלץ להיעזר בקרובי משפחה או חברים שהיו במצבים דומים. שאלו את עצמכם מה בדיוק אתם רוצים, ומה המטרה שלכם בסוף, עם יעדים מדידים גם לשלב הביניים, ובדקו שעורך הדין נותן לכם מענה משפטי ופתרון מקצועי מדויק לשאלות שעלו על הפרק, לצד ההכוונה וההדרכה שאתם צריכים. בכל מקרה, בחרו עורך דין בעל ניסיון בתחום, אמין, ואחד שיהיה נגיש עבורכם.

יש לשים לב אילו מסמכים אתם מצרפים לבקשה לקביעת צו תשלומים בהוצאה לפועל, ולבחון בצורה מדוקדקת שאין סתירות בין המסמכים שאתם מגישים והגרסה העובדתית שאתם מוסרים, על מצבכם כיום ובעבר, לבין המסמכים שנמצאים אצל רשויות המדינה וחשופים בפני רשם ההוצאה לפועל.

למשל, לפני הגשת הבקשה לצו תשלומים, כלומר, לפני שליחת המסמכים, יש לבדוק את דוח המעסיקים שמופיע בביטוח לאומי, וכן להוציא מסלקה פנסיונית. עורך הדין שילווה אתכם ידאג לבצע זאת עבורכם לפני הגשת המסמכים על מנת למנוע מצבו שבו תואשמו בעתיד במסירת גרסאות סותרות, על כל המשתמע מכך.

מסמכים שמהם ניתן ללמוד על מצבכם הכלכלי, למשל מסמכים המעידים על הכנסות והוצאות, נכסים בבעלותכם וכדומה. כפי שפורט בהרחבה המאמר.

תוכן עניינים

לא רוצים לשכוח את המידע? שלחו לעצמכם את המאמר >>>
שתף בוואטסאפ
עורך דין אורי גילת
עורך דין אורי גילת

עו"ד אורי גילת מתווה באופן אישי את דרכי הטיפול בכל התיקים במשרד, וזאת ביחד עם צוות עתיר ניסיון וידע, תוך שימת דגש על יצירתיות, בניית אסטרטגיה משפטית נכונה, מחקר משפטי מעמיק ומאבק חסר פשרות עד למיצוי זכויותיו של כל לקוח.

מאמרים נוספים
פתיחת חשבון בבנק הדואר ללקוח מוגבל
מהן הזכויות שקבע החוק ומהן ההגבלות, מהי הוראה 422 של המפקח על הבנקים, כל המידע הדרוש במדריך שלפניכם >>>
עיקול חשבון בנק ללא התראה
עיקול חשבון בנק ללא התראה – איך דואגים לטיפול מהיר ויעיל בבעיה?
עורך דין חובות
מה זה עורך דין חובות? ואיך הוא יכול לסייע לכם לטפל בחובות הכספיים שלכם? בנוסף, הסברנו כיצד החוק בא לעזור לחייבים לסגור את התיקים בהוצאה לפועל, למחוק חובות ועוד.
איך בודקים עיקול על חשבון בנק?
איך בודקים עיקול על חשבון בנק? כל מה שחשוב לדעת אם חשבון הבנק שלך מעוקל על ידי ההוצאה לפועל
תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק?
תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק? המטרה: ביטול עיקול חשבון בנק במהירות האפשרית בקלות ובמינימום נזקים
רשימת תיקים לחייב – עו"ד אורי גילת מסביר מהן האפשרויות של חייבים
אז מה באמת אתם יכולים לעשות? מהי האפשרות המומלצת ביותר? ומהי רשימת תיקים לחייב בכלל? כל הפרטים, עם הסבריו המלומדים של עורך דין אורי גילת, במאמר שלפניכם.
בדיקת עיכוב יציאה מהארץ – איך מתבצעת ומה עושים שהוטל צו עיכוב יציאה?
במאמר זה נפרט מהן הדרכים באמצעותן תוכלו לבצע בדיקת עיכוב יציאה מהארץ לפי תעודת זהות או במענה הטלפוני, ונסביר מהם התנאים שמאפשרים ביטול עיכוב יציאה מהארץ באופן מידי, ואילו עוד אפשרויות עומדות לרשותכם?
ביטול עיקול משכורת
עיקול משכורת הוא אחד מאמצעי הגבייה האפקטיביים ביותר שעומדים לרשות הנושים במערכת ההוצאה לפועל, והם משתמשים בהם לרוב בצורה דורסנית לשם גביית חובות כאשר אין לחייב נכסים או רכוש לעקל. במאמר זה נרחיב על הנסיבות שבהן מוטל עיקול על משכורתו של חייב, תוך התייחסות להגנות הקיימות בחוק הגנת השכר שחובה עליכם לדעת!, ונסביר כיצד ניתן לבצע ביטול עיקול משכורת בהוצאה לפועל, ומדוע מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום.
הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש
מה זה אומר "הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש"? מה כולל ההליך וממה צריך להימנע? למה צריך עורך דין במקרה כזה? ואיך בוחרים את עורך הדין המתאים ביותר עבורנו?
ערעור על החלטת רשם ההוצאה לפועל
מה קורה כאשר אנחנו מתנגדים להחלטה של רשם ההוצאה לפועל? כיצד מתנהל הליך ערעור על החלטת רשם ההוצאה לפועל? מה כדאי לדעת? ומה הסיבה המרכזית לפנות לעורך דין הוצאה לפועל במקרים אלו?
עורך דין עיקולים – המטרה לסגור את תיקי החובות במינימום סיכונים ונזקים
עורך דיו עיקולים: איך עורך דין שהמייצג חייבים מבטל עיקול חשבון בנק ועיקול משכורת בהוצאה לפעול? מהן הדרכים המומלצות לבטל עיקולים? מומלץ לקריאה
עורך דין הוצאה לפועל חינם – פתחו נגדך תיקים בהוצל"פ? יש דרכים להתמודד ולחזור לשליטה כלכלית
מה זה עורך דין הוצאה לפועל חינם? סיוע משפטי עבור מי שפתחו נגדו תיקים הוצאה לפועל, ואילו דרכים יש כדי להתמודד עם החובות ולחזור לשליטה כלכלית?

מתמודדים עם חובות?

השלימו פערי ידע | דעו שיש מגוון פתרונות יצירתיים | פנו לייעוץ משפטי  
היערכות נכונה תסייע לכם למזער נזקים, להימנע מטעויות או לפחות לצמצם אותן.

הכנו לכם שלושה מדריכים מרוכזים ופרקטיים לניהול חובות שמותאמים למצבים השונים לצד כללי זהירות חשובים, טיפים לחייבים, ושיטות נפוצות להגנה על הנכסים.

הירשמו והמדריך הראשון ישלח אליכם ישירות לנייד (זמן קריאה: 3 דקות)
תרצו לשוחח עימנו? סמנו בתחתית העמוד או התקשרו. בהצלחה!

מעבר לצ׳אט
💬 צריכים עזרה?
שלום 👋
דברו איתי בוואטסאפ