חייגו לייעוץ:
077-803-5216

רשימת תיקים לחייב – עו"ד אורי גילת מסביר מהן האפשרויות של חייבים

בדקתם באתר ההוצאה לפועל את שמכם, והוצאתם את המסמך המכונה, "רשימת תיקים לחייב". עכשיו אתם מתלבטים לגבי האפשרויות השונות שעומדות בפניכם בתור חייבים. אז מה באמת אתם יכולים לעשות? מהי האפשרות המומלצת ביותר? ומהי רשימת תיקים לחייב בכלל? כל הפרטים, עם הסבריו המלומדים של עורך דין אורי גילת, במאמר שלפניכם.

 

רשימת תיקים לחייב  – מה זה אומר?

אם אתם יודעים שיש על שמכם תיק בהוצאה לפועל, תוכלו, לאחר הזדהות במערכת ההזדהות הממשלתית, להוציא את רשימת התיקים השלמה שעומדת לכם כחייבים. מי יכול להוציא את הרשימה? זה יכול להיות עורך הדין ששכרתם, עובדים סוציאליים איתם התייעצתם, וגם כחייבים ללא ייצוג, אתם רשאים כמובן לעיין. לצורך הוצאת רשימת תיקים בהוצאה לפועל, יש להגיש בקשה ולצרף אליה ייפוי כוח רגיל או ייפוי כוח הוצאה לפועל, המיועד לכך.

 

מה המידע החשוב שמופיע ברשימת התיקים לחייב?

ברשימת התיקים מופיעים מספר פרטים חשובים, וביניהם: מתי נפתח התיק ובאיזה סכום, ומה החוב העדכני כיום, פרטי התקשרות של עורך הדין המייצג את הזוכה, מספר התיק בהוצאה לפועל, וכמובן שם הלשכה בה מתנהל התיק, האם מדובר בתיק שכרגע באיחוד תיקים, האם התיק פתוח? וכמובן, שם הזוכה עצמו בתיק. יש לציין שהרשימה מציינת גם את סוג התיק, האם מדובר בתיק שנתפח בשל חוב על כביש אגרה, על משכון לרכב, על תביעה כלשהי – כלומר, החלטה של בית משפט, או על שטר כלשהו שלא נפרע.

בנוסף, וזה העיקר, מדובר על מידע הכרחי וחשוב, בעזרתו תוכלו לקבל תמונה ברורה יותר, שתסייע לכם לדייק את הצעדים הבאים שלכם. אנו מחלקים את זה לפעולות מיידיות שיש לבצע, כמו ביטול עיקול חשבון בנק, לצד פעולות המשך, ומיד נתייחס לכך.

רשימת תיקים לחייב – עוד אורי גילת מסביר מהן האפשרויות של חייבים
רשימת תיקים לחייב – עוד אורי גילת מסביר מהן האפשרויות של חייבים

 

איך מוציאים רשימת תיקים לחייב בהוצאה לפועל?

כשאתם נכנסים לאתר השירותים הממשלתי, באפשרותכם להיכנס ללשונית הנקראת "אכיפה, חוק וממשל", לאחר מכן, תבחרו בלשונית "חייבים בהוצאה לפועל". מיד תיפתח שם האפשרות להגיש בקשה לקבלת רשימת תיקים של חייב בהוצאה לפועל. בשלב זה, תצטרכו לסמן האם אתם עורך הדין של החייב, עובד סוציאלי, או החייב בעצמו שאינו מיוצג. לאחר מכן, תצטרכו להזדהות כמובן בעזרת סיסמא, ואז תוכלו להפיק רשימת תיקים בהוצאה לפועל (דוח תיקים לחייב מרוכז). כמובן, שבכל שלב, תוכלו לפנות לעורך דין שעוסק בתחום, והוא יוכל לסייע לכם להגיש את הבקשה, במקרה שהסתבכתם.

 

מהן האפשרויות השונות שעומדות עכשיו בפני החייב?

יש מספר אפשרויות שעומדות בפני חייב לאחר קבלת רשימת התיקים (דוח תיקים לחייב מרוכז), וחשוב מאוד לבחור את דרך הטיפול, רק לאחר שנערכה שיחת אבחון מסודרת, ובהתאם אליה – כדי שלא יגרם יותר נזק מתועלת. יש לבדוק, למשל, אם יש לחייב זכויות בירושה, פיצויים מעוקלים ממקום עבודה קודם, קרן השתלמות, כמו כן יש לבדוק הכנסות, הרכב המשפחתי ונתונים נוספים. באמצעות בדיקה זו יוכל עורך הדין שלכם להמליץ מה דרך הטיפול הנכונה ביותר עבורכם, ומה היתרונות והחסרונות בכל אפשרות שנבחנת. אז מהן האפשרויות להתמודד עם המצב?

האפשרות הסבר
תשלום לפי צו תשלומים הוצאה לפועל (מדובר על בקשה שמוגשת בתיק ספציפי, או בכל תיק בנפרד) החייב יוכל להגיע למצב שיש לו צו תשלומים בתיקים באופן פרטני לכל תיק. במקרה כזה הוא ישלם עבור כל תיק בנפרד. במקרה כזה מומלץ מאוד לבחון במקביל את צווי התשלומים עבור התיקים השונים, כדי לא להגיע למצב שהחייב לא עומד בתשלומים השונים בתיקים השונים. מומלץ לבצע תחשיב ולבדוק, ורק לאחר מכן להגיש את הבקשה לצו תשלומים.
הגשת בקשה לאיחוד תיקים לפי החוק החדש (תיקון 68 לחוק מיום 9.2.2023) ברירת המחדל בהוצאה לפועל היא שיש לבצע תשלום עבור כל תיק, בנפרד. ועדיין, לחייבים יש את האפשרות לפי חוק, להגיש בקשה לאיחוד תיקים. במצב כזה, החייב לא יצטרך לשלם צו תשלומים בנפרד לכל נושה, אלא צו תשלומים אחד, מוסדר מראש, לכל התיקים. מה היתרון באיחוד תיקים? ריבוי של צווי תשלומים, שאינם קשורים זה לזה, כנראה לא יאפשר לחייב לעמוד בפועל בתשלומים שנקבעו או יקבעו לו – ולכן זה מראש נועד לכישלון. לכן תשלום אחד קבוע, עבור כל התיקים, שמתחשב גם ביכולותיו של החייב, יאפשר התמודדות נכונה יותר בנסיבות בעניין. כך, בתור חייבים תקבלו עיכוב הליכים, כל עוד אתם עומדים בצו התשלומים שנקבע לכם.
הגשת בקשה להליך חדלות פירעון כמובן שיש אפשרות בתור חייבים גם להבין שאין לכם סיכוי לעמוד בתשלומי החובות הללו, ולהגיש בקשה לחדלות פירעון לפי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. אם סכום החובות שלכם נמוך יחסית, כלומר, מתחת ל- 166,627.31 ₪ (סכום מעודכן לשנת 2024), תוכלו להגיש בקשה לחדלות פירעון אצל רשם ההוצאה לפועל. אם הסכומים יותר גבוהים, עליכם להגיש את הבקשה דרך הממונה על חדלות פירעון, וההליך יתנהל בבית משפט שלום. בסוף, לאחר הליך, תקבלו בתור חייבים צו הפטר על החובות. כמובן, שדרך זו מורכבת יותר, ולפני שאתם מחליטים ללכת בכיוון הזה, מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין שמומחה בתחום ההוצאה לפועל וחדלות פירעון.
הסדר חובות (הליך שנעשה ביוזמת החייב, במטרה להגיע למתווה מוסכם) אם יש לכם דרך לגייס כסף, בין אם זה מקרובי משפחה, ובין אם זה אחרי מכירת נכסים שונים שיש בידיכם, או מימוש כספים שלכם (כמו פיצויים או תגמולים), באפשרותכם לפעול בכיוון של הסדר חובות. שימו לב, ניתן לבצע הסדר חובות קולקטיבי מול כלל הנושים, או הסדר חוב בכל תיק ותיק בנפרד, לרבות הסדר חלקי, מותנה וכו'. (אין מניעה שתפעלו באופן עצמאי, אך מומלץ לפנות לנושים רק לאחר שיחת אבחון מצבכם, מבחינה משפטית וכלכלית, כדי שלא "תישרפו את ההצעה").

 

אז מה תפקידו של עורך דין להוצאה לפועל בסיפור?

בסוף, יש לכם כרגע התלבטות בעניין משפטי, ששלוב בו גם שיקול כלכלי (בהתאם לנסיבות). אם מדובר במשהו שאתם יכולים "להשתלט" עליו, למשל חוב נמוך, שלמו וסיימו את הסיפור. אך אם יש נגדכם חובות בהיקף גבוה, או מספר תיקים, מומלץ לפנות לעורך דין והוא יסייע לכם למצוא את הדרך הטובה ביותר כדי לסיים עם החובות הללו.

אז אם הגעתם לשלב שאינכם יודעים כיצד לפעול, ומרגישים שאתם זקוקים לליווי מקצועי, מומלץ לפנות להתייעצות עם עורך דין שמבין בתחום. עורך דין שמבין בהוצאה לפועל, ידע לספר לכם על מקרים דומים שהיו לו, ידריך אתכם מה לעשות ומתי, יסביר לכם מה צפוי להיות, ממה להימנע, וילווה אתכם כדי שתוכלו להתמודד עם החובות בצורה מיטבית.

 

איך בוחרים את עורך הדין המתאים?

הכרחי מאוד לבחור עורך דין שמתמחה בייצוג חייבים, הן בהליכי הוצאה לפועל, והן בהליכי חדלות פירעון, ועדיף כזה שקיבלתם עליו המלצה מבני משפחה או חברים. המלצה ממכר שמעריך אתכם ואת עורך הדין, זו הדרך הנפוצה והמומלצת ביותר לטעמינו. ובסוף, בחרו מישהו שתדעו שאתם יכולים לסמוך עליו, מישהו שנוצר ביניכם קשר, ואתם מרגישים בטוחים להפקיד את עתידכם הפיננסי בידיו.

תוכן עניינים

לא רוצים לשכוח את המידע? שלחו לעצמכם את המאמר >>>
שתף בוואטסאפ
עורך דין אורי גילת
עורך דין אורי גילת

עו"ד אורי גילת מתווה באופן אישי את דרכי הטיפול בכל התיקים במשרד, וזאת ביחד עם צוות עתיר ניסיון וידע, תוך שימת דגש על יצירתיות, בניית אסטרטגיה משפטית נכונה, מחקר משפטי מעמיק ומאבק חסר פשרות עד למיצוי זכויותיו של כל לקוח.

מאמרים נוספים
פתיחת חשבון בבנק הדואר ללקוח מוגבל
מהן הזכויות שקבע החוק ומהן ההגבלות, מהי הוראה 422 של המפקח על הבנקים, כל המידע הדרוש במדריך שלפניכם >>>
עיקול חשבון בנק ללא התראה
עיקול חשבון בנק ללא התראה – איך דואגים לטיפול מהיר ויעיל בבעיה?
עורך דין חובות
מה זה עורך דין חובות? ואיך הוא יכול לסייע לכם לטפל בחובות הכספיים שלכם? בנוסף, הסברנו כיצד החוק בא לעזור לחייבים לסגור את התיקים בהוצאה לפועל, למחוק חובות ועוד.
איך בודקים עיקול על חשבון בנק?
איך בודקים עיקול על חשבון בנק? כל מה שחשוב לדעת אם חשבון הבנק שלך מעוקל על ידי ההוצאה לפועל
תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק?
תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק? המטרה: ביטול עיקול חשבון בנק במהירות האפשרית בקלות ובמינימום נזקים
בדיקת עיכוב יציאה מהארץ – איך מתבצעת ומה עושים שהוטל צו עיכוב יציאה?
במאמר זה נפרט מהן הדרכים באמצעותן תוכלו לבצע בדיקת עיכוב יציאה מהארץ לפי תעודת זהות או במענה הטלפוני, ונסביר מהם התנאים שמאפשרים ביטול עיכוב יציאה מהארץ באופן מידי, ואילו עוד אפשרויות עומדות לרשותכם?
ביטול עיקול משכורת
עיקול משכורת הוא אחד מאמצעי הגבייה האפקטיביים ביותר שעומדים לרשות הנושים במערכת ההוצאה לפועל, והם משתמשים בהם לרוב בצורה דורסנית לשם גביית חובות כאשר אין לחייב נכסים או רכוש לעקל. במאמר זה נרחיב על הנסיבות שבהן מוטל עיקול על משכורתו של חייב, תוך התייחסות להגנות הקיימות בחוק הגנת השכר שחובה עליכם לדעת!, ונסביר כיצד ניתן לבצע ביטול עיקול משכורת בהוצאה לפועל, ומדוע מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום.
הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש
מה זה אומר "הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש"? מה כולל ההליך וממה צריך להימנע? למה צריך עורך דין במקרה כזה? ואיך בוחרים את עורך הדין המתאים ביותר עבורנו?
ערעור על החלטת רשם ההוצאה לפועל
מה קורה כאשר אנחנו מתנגדים להחלטה של רשם ההוצאה לפועל? כיצד מתנהל הליך ערעור על החלטת רשם ההוצאה לפועל? מה כדאי לדעת? ומה הסיבה המרכזית לפנות לעורך דין הוצאה לפועל במקרים אלו?
עורך דין עיקולים – המטרה לסגור את תיקי החובות במינימום סיכונים ונזקים
עורך דיו עיקולים: איך עורך דין שהמייצג חייבים מבטל עיקול חשבון בנק ועיקול משכורת בהוצאה לפעול? מהן הדרכים המומלצות לבטל עיקולים? מומלץ לקריאה
עורך דין הוצאה לפועל חינם – פתחו נגדך תיקים בהוצל"פ? יש דרכים להתמודד ולחזור לשליטה כלכלית
מה זה עורך דין הוצאה לפועל חינם? סיוע משפטי עבור מי שפתחו נגדו תיקים הוצאה לפועל, ואילו דרכים יש כדי להתמודד עם החובות ולחזור לשליטה כלכלית?
צו הבאה בהוצאה לפועל
מה זה אומר צו הבאה במובן של ההוצאה לפועל? מתי משתמשים בו? מי מוסמך להוציא אותו? מה קורה לאחר מכן? איך אפשר לבטל צו הבאה? ולמה מומלץ להתייעץ עם עורך דין כשמדובר בהליך כזה?

מתמודדים עם חובות?

השלימו פערי ידע | דעו שיש מגוון פתרונות יצירתיים | פנו לייעוץ משפטי  
היערכות נכונה תסייע לכם למזער נזקים, להימנע מטעויות או לפחות לצמצם אותן.

הכנו לכם שלושה מדריכים מרוכזים ופרקטיים לניהול חובות שמותאמים למצבים השונים לצד כללי זהירות חשובים, טיפים לחייבים, ושיטות נפוצות להגנה על הנכסים.

הירשמו והמדריך הראשון ישלח אליכם ישירות לנייד (זמן קריאה: 3 דקות)
תרצו לשוחח עימנו? סמנו בתחתית העמוד או התקשרו. בהצלחה!

מעבר לצ׳אט
💬 צריכים עזרה?
שלום 👋
דברו איתי בוואטסאפ