חייגו לייעוץ:
077-803-5216

תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק?

תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק? המטרה: ביטול עיקול חשבון בנק במהירות האפשרית בקלות ובמינימום נזקים

עיקול על חשבון בנק היא אחת ההודעות המלחיצות שאפשר לקבל. ברגע שחשבון הבנק עובר עיקול, בִּין רגע נחסמת הגישה של בעל החשבון למקור הכסף העיקרי עבורו. המשמעות היא שמושבתת האפשרות להשתמש בכספים לרכישות ותשלומים, מה שאומר פגיעה ניכרת באיכות החיים.

אם חשבון הבנק שלכם מעוקל, השאיפה היא לבטל את עיקול חשבון הבנק בתוך הזמן המהיר ביותר. כך הפגיעה בשל החסימה לכסף תהיה קטנה יותר ופחות עמוקה ומשמעותית לעומת מצב שבו יחלוף זמן רב שאין לכם גישה לכסף, וההסתבכות תעמיק.

במאמר זה נסביר איך מבטלים עיקול על חשבון בנק, וגם נענה לשאלה תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק (רמז: בטיפול יעיל זה יכול להיות זמן קצר). בין העניינים עליהם נרחיב ונסביר:

  • הדרכים החוקיות לביטול עיקול חשבון הבנק שלכם.
  • ביטול עיקול חשבון בנק יעיל, כדי לחזור מהר לחיים נורמליים ותקינים.
  • האם אפשר לחזות עיקול בנק ולהקדים תרופה למכה?
  • מהו משך הזמן שיחלוף עד להסרת עיקול חשבון הבנק?
  • קבלת סיוע מקצועי בביטול עיקול חשבון בנק מהיר ויעיל.

וכל מה שחשוב כדי לחוש הקלה גדולה אחרי ששמים את עיקול חשבון הבנק מאחוריכם.

שתהיה לכם קריאה מועילה ומעשירה!

תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק
תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק

תוך כמה זמן מתבטל עיקול?

כבר הסכמנו כי ברגע שבו גיליתם שחשבון הבנק שלכם מעוקל סביר להניח שהזמן שהייתם רוצים שבו יתבטל עיקול החשבון הוא… באותו רגע. או לפחות מהר ככל האפשר. ובכל זאת, תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק?

כמפורט בהרחבה במאמר, החוק בישראל קבע מספר הליכים משפטיים יעילים ומהירים, שמסייעים לחייבים להסיר את עיקול חשבון הבנק באופן מידי מתיקי ההוצאה לפועל, כאשר לרוב משך הזמן יהיה תוך 3 ימי עסקים (24 עד 72 שעות) מהיום בו מתבטל העיקול בהוצאה לפועל, ועד שמתעדכנת המערכת הבנקאית של החייב, וחשבון הבנק שלו "משתחרר" מהעיקול.

טיפול מקצועי בעזרת עורך דין חובות שמתמחה בהוצאה לפועל וביטול עיקול חשבון בנק, יסייע לטיפול יעיל ומהיר בנושא עד כמה שניתן.

 

עיקול חשבון בנק ומשמעותו

עיקול חשבון בנק היא סנקציה משמעותית שמוטלת על אדם בעל חובות כספיים שנפתחו נגדו תיקי גבייה בהוצאה לפועל (ישנו מקרה נוסף של חובות לרשויות ולגופים. במאמר זה אנו נתמקד בעיקול חשבון בנק מכח הוצאה לפועל בשל חובות לנושים).

כאשר הנושה צופה כי הוא אינו עומד לקבל בזמן סביר את התשלומים על החובות שיש כלפיו, הוא יכול לדרוש סנקציה של עיקול חשבון בנק של החייב, שמשמעותה "השתלטות" זמנית על חשבון הבנק שלו.

במהלך העיקול הגישה של החייב לחשבון הבנק שלו עצמו נחסמת, וכל הכספים שהוכרזו שיש בחשבון הבנק בזמן הוצאת צו העיקול של הוצאה לפועל בעצם "נתפסים" לטובת החזרת החוב לנושה או לנושים. מדובר הן בכספי העו"ש וגם בפקדונות, חסכונות, ובכל ניירות ערך שנסחרים דרך הבנק.

שימו לב שכל עוד לא תבוצע פעולה אקטיבית להסרת העיקול, חשבון הבנק יישאר מעוקל והכספים שיש בו כעת ושיכנסו אליו – "ייתפסו" גם הם, עד לגובה החוב שמופיע בצו העיקול. שימו לב, תוקפו של עיקול חשבון הבנק הוא למשך 90 ימים על פי החוק, ובזמן הזה החייב בעל החשבון לא יכול לבצע כל פעולה שקשורה אליו – משיכה, הפקדה, העברה, והבנק גם מקפיא את האפשרות לתשלומים באמצעות כרטיס אשראי, צ'קים וכד'.

השאיפה היא כמובן לקצר את משך העיקול למינימום ולבטל אותו בתוך זמן קצר, ועל בחירת הפתרון הטוב ביותר לכך נדבר בהמשך המאמר.

 

כיצד מגלים שהחשבון בבנק מעוקל, והאם ניתן לחזות את העיקול מראש עוד לפני שהוא קורה?

במקרים רבים חייבים מגלים שחשבון הבנק שלהם מעוקל רק ב"זמן אמת" כשכבר יש עיקול וכבר הם עמוק בתוך הפלונטר וחסימת הגישה. זה קורה או בעקבות פנייה לבנק והבנה שאין אפשרות לבצע שום פעולות, או לפעמים עם קבלת הודעה אישית בנושא.

גם כשיודעים על עיקול חשבון הבנק רק לאחר שהוא כבר נכנס לתוקף, ישנן דרכים לבטל את העיקול (נדבר על הפתרונות בהמשך המאמר), אבל אין ספק שהמצב מורכב יותר לעומת מצב שבו מגלים על העיקול מראש, עוד לפני שהוא נכנס לפועל באופן רשמי.

חשוב לנו להגיד כי ישנן דרכים לדעת מראש ולחזות סכנה מתקרבת של עיקול על חשבון הבנק שלכם. בין הדרכים:

  • תיקים בהוצאה לפועל – אם יש לכם תיקי חוב בהוצאה לפועל, באפשרותכם להיכנס לאתר ההוצאה לפועל, ולברר אם יש מהלכים שהנושים כבר מתכננים נגדכם, בהם עיקול חשבון בנק עתידי. ניתן לבדוק זאת בכניסה לאזור האישי שלכם באתר של רשות האכיפה והגבייה. מדובר בבדיקה שמתבצעת בדיסקרטיות, ללא ידיעת הנושה. במידה ותרצו, פנו לעורך דין הוצאה לפועל שיערוך בירור מעמיק עבורכם.
  • הודעה מיוחדת – לפעמים תקבלו הודעה במסרון או במכתב שנשלח לכתובתכם, על צו למסירת מידע שהוגש לגביכם. בדרך כלל צו כזה הוא שלב מקדים לסנקציות שנושים מתכננים להפעיל נגדכם, במיוחד עיקול חשבון בנק. לאחר קבלת הודעה כזאת מומלץ לפנות לעורך דין שמתמחה בחובות שיסייע לכם בהבנת התמונה המלאה.

מדובר בבדיקות פשוטות שיש להן ערך רב לסייע להקדים תרופה למכה, ולנסות למנוע פעולה של עיקול חשבון הבנק שלכם. וכדי שזה יקרה בדרך המהירה ביותר מומלץ שתפנו לאיש מקצוע שיסייע לכם לטפל בנושא – עורך דין הוצאה לפועל שמתמחה בהסדרת חובות.

וכאמור שוב – גם אם חל עיקול על חשבון הבנק שלכם יש דרכים לבטל ולשחרר אותו. על כך אנו מרחיבים בכותרת הבאה.

הדרכים המשפטיות המיידיות להסדרת חובות הוצאה לפועל, ולקידום הנושא של ביטול עיקול חשבון בנק

בעת (או לקראת) עיקול חשבון בנק מטעם הוצאה לפועל בשל חובות, אנחנו נשאף לטפל במהירות וביעילות בסגירת תיקי החוב שלכם תוך בחינה מדוקדקת של המקרה, על מנת לעשות זאת תוך מזעור סיכונים ונזקים עבורכם.

שיחת אבחון עם הלקוח תעזור לנו לראות את התמונה המלאה לגביו ולמעשה מתך כך לבחור בדרך הפתרון הטובה ביותר עבורו לסגירת תיקי החוב.

כחלק מהאבחון נערוך תשאול לצורך ניתוח המקרה והבנתו לעומק. בין הנושאים שאנו עורכים בירורים לגביהם:

  • הכנסות, משכורת
  • נכסים ורכוש
  • זכויות בירושה
  • פרטים על החוב – גודל החוב, זהות הנושים
  • קרנות השתלמות
  • פיצויים מעוקלים ממקום עבודה
  • ועוד

בחינת המקרה לעומקו תסייע לנו כאמור להבין מהו הפתרון המומלץ לסגירת התיקים בהוצאה לפועל. סגירת התיקים תוביל באופן ישיר לביטול עיקול חשבון הבנק של החייב.

אתם רוצים שתיקי ההוצאה לפועל יהיו מאחוריכם, ולכן בחרו בעורך דין הוצאה לפועל מנוסה שיוכל לסייע לכם בטיפול מהיר ויחסוך לכם הרבה מבוכות ומגבלות מיותרות שהן חלק מהמציאות והיומיום של חייבים שחשבון הבנק שלהם עוקל.

הכנו טבלה עם הפתרונות השכיחים ביותר לסגירת תיקי חובות של הוצאה לפועל (ובהמשך ישיר לכך, לאחר סגירת התיק – ביטול עיקול חשבון הבנק של החייב).

הפתרון לביטול תיקים של החייב

ההסבר

תשלום על פי צו תשלומים הוצאה לפועל  החייב מחזיר את חובותיו באמצעות צו תשלומים שנקבע עבורו ומותאם אליו, לאחר בדיקת יכולות ההחזר שלו לתיקי החוב.

  • עמידה בתשלומים מעכבת הליכי סנקציות כנגד החייב.
הגשת בקשה לאיחוד תיקים לפי החוק החדש (תיקון 68 לחוק מיום 9.2.2023) במצב שיש לחייב מספר תיקים בהוצאה לפועל מומלץ שיגיש בקשה לאיחוד התיקים.

היתרון: צו תשלומים משותף לכולם יאפשר התנהלות מסודרת ויעילה יותר בטיפול בתיקים ובהחזרת החובות.

  • עמידה בתשלומים מעכבת הליכי סנקציות כנגד החייב. 
פנייה להליך חדלות פירעון (מה זה חדלות פירעון?) חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי מאפשר לחייב שנוכח לדעת כי יתקשה לעמוד בהסדרת חובותיו, לבקש לעבור הליך חדלות פירעון, בסיומו יקבל צו הפטר על החובות.

חדלות פירעון מלווה במגבלות עבור החייב שבוחר בו, ולכן לפני בחירת הפתרון הזה אנו ממליצים להתייעץ עם עו"ד הוצאה לפועל שמתמחה בחדלות פירעון.

 

  • כשסכום החובות הוא עד 166,627.31 ₪ (מעודכן לשנת 2024), הגשת הבקשה נעשית אצל רשם ההוצאה לפועל. בסכום גבוה יותר הגשת הבקשה נעשית אצל הממונה על חדלות פירעון, וההליך מתנהל בבית משפט השלום.
הסדר חובות (הליך ביוזמת החייב, במטרה להגיע למתווה מוסכם) הליך הסדר חובות (מול כל הנושים או חלקם) יכול להתנהל כאשר לחייב יש יכולת לגייס כספים להסדרת חובותיו (מימוש פיצויים, תגמולים, מכירת רכוש/נכסים, סיוע מאנשים קרובים, וכו').

 

הציעו לנושים שלכם תהליך כזה לאחר בדיקה מעמיקה של המצב המשפטי והכלכלי שלכם, כדי למקסם את הצלחתו. לשם כך מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לטיפול בחובות הוצאה לפועל.

חייבים שמתנגדים לחוב במלואו או בחלקו

 

כתב התנגדות לביצוע שטר או סכום קצוב

כאשר לחייב יש טענות ביחס לחוב בתיקי שטרות או סכום קצוב, הוא יכול להגיש את כתב ההתנגדות לחוב, שמשמש בעצם כסוג של כתב הגנה שלו.

התנגדות לתביעה על סכום קצוב ניתן להגיש בתוך 30 יום מקבלת אזהרה מהוצאה לפועל. בזמן הבירור של כתב ההתנגדות בבימ"ש השלום, מעוכבים הליכים וסנקציות נגד החייב.

"טענת פרעתי" של החייב ייתכנו טעויות וקיומם של תיקים בהוצאה לפועל של חייב שכבר פרע את חובותיו.

במצב זה הוא יכול להגיש בקשה עם טענת "פרעתי", בצירוף אישורי תשלומים. במקביל אנו ממליצים לפנות בכתב לנושים לבטל הליכים על החובות שכבר הוחזרו.

 

ביטול עיקול חשבון בנק באופן מהיר, ובמינימום סיכונים ונזקים

למשרד שלנו יש ניסיון רב בביטול הליכי גבייה בהוצאה לפועל עבור לקוחות, וכהמשך ישיר לכך ביטול עיקול חשבון הבנק שלהם. הם פונים אלינו לאחר שקיבלו צו עיקול על חשבון בנק, או אם הם חוששים מעיקול שמתקרב. אנחנו דואגים לחקור לעומק ולמצוא את הפתרון היעיל ביותר עבורם.

מיד עם הפנייה אנו בוחנים אם יש אפשרות לערעור או סגירה מיידית של תיקי הוצאה לפועל (למשל: "סגירת תיק מחוסר מעש" – פתרון שהנושה שלכם לא היה רוצה שתכירו). במידה ואין אפשרות לטיפול מיידי, נחפש אחר הפתרון המהיר ביותר והיעיל ללקוח.

נבחן את הפתרונות המתאימים ביותר עבורכם, במינימום נזקים וסיכונים לכם ולבני משפחתכם, ובשאיפה למזער סיבוכים כלכליים שרק יגברו בגלל עיקול חשבון הבנק והדרישה לחובות.

מוזמנים לפנות אלינו ונעניק לכם התייעצות ללא התחייבות. במידה ותרצו שנטפל בתיקכם נדאג לתעריפים והסדרי תשלום נוחים, מתוך הבנת מצבכם המורכב. עבורנו זו שליחות לסייע למי שנקלעו לסחרור כלכלי בשל חובות ועיקול חשבון בנק. נסייע לכם להשאיר את החובות מאחוריכם, ולחזור לחיים בלי דאגות כלכליות שמדירות שינה מעיניכם.

תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק? כיצד נטפל במצבכם בצורה הטובה ביותר? אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לסייע.

תוכן עניינים

לא רוצים לשכוח את המידע? שלחו לעצמכם את המאמר >>>
שתף בוואטסאפ
עורך דין אורי גילת
עורך דין אורי גילת

עו"ד אורי גילת מתווה באופן אישי את דרכי הטיפול בכל התיקים במשרד, וזאת ביחד עם צוות עתיר ניסיון וידע, תוך שימת דגש על יצירתיות, בניית אסטרטגיה משפטית נכונה, מחקר משפטי מעמיק ומאבק חסר פשרות עד למיצוי זכויותיו של כל לקוח.

מאמרים נוספים
פתיחת חשבון בבנק הדואר ללקוח מוגבל
מהן הזכויות שקבע החוק ומהן ההגבלות, מהי הוראה 422 של המפקח על הבנקים, כל המידע הדרוש במדריך שלפניכם >>>
עיקול חשבון בנק ללא התראה
עיקול חשבון בנק ללא התראה – איך דואגים לטיפול מהיר ויעיל בבעיה?
עורך דין חובות
מה זה עורך דין חובות? ואיך הוא יכול לסייע לכם לטפל בחובות הכספיים שלכם? בנוסף, הסברנו כיצד החוק בא לעזור לחייבים לסגור את התיקים בהוצאה לפועל, למחוק חובות ועוד.
איך בודקים עיקול על חשבון בנק?
איך בודקים עיקול על חשבון בנק? כל מה שחשוב לדעת אם חשבון הבנק שלך מעוקל על ידי ההוצאה לפועל
רשימת תיקים לחייב – עו"ד אורי גילת מסביר מהן האפשרויות של חייבים
אז מה באמת אתם יכולים לעשות? מהי האפשרות המומלצת ביותר? ומהי רשימת תיקים לחייב בכלל? כל הפרטים, עם הסבריו המלומדים של עורך דין אורי גילת, במאמר שלפניכם.
בדיקת עיכוב יציאה מהארץ – איך מתבצעת ומה עושים שהוטל צו עיכוב יציאה?
במאמר זה נפרט מהן הדרכים באמצעותן תוכלו לבצע בדיקת עיכוב יציאה מהארץ לפי תעודת זהות או במענה הטלפוני, ונסביר מהם התנאים שמאפשרים ביטול עיכוב יציאה מהארץ באופן מידי, ואילו עוד אפשרויות עומדות לרשותכם?
ביטול עיקול משכורת
עיקול משכורת הוא אחד מאמצעי הגבייה האפקטיביים ביותר שעומדים לרשות הנושים במערכת ההוצאה לפועל, והם משתמשים בהם לרוב בצורה דורסנית לשם גביית חובות כאשר אין לחייב נכסים או רכוש לעקל. במאמר זה נרחיב על הנסיבות שבהן מוטל עיקול על משכורתו של חייב, תוך התייחסות להגנות הקיימות בחוק הגנת השכר שחובה עליכם לדעת!, ונסביר כיצד ניתן לבצע ביטול עיקול משכורת בהוצאה לפועל, ומדוע מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום.
הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש
מה זה אומר "הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש"? מה כולל ההליך וממה צריך להימנע? למה צריך עורך דין במקרה כזה? ואיך בוחרים את עורך הדין המתאים ביותר עבורנו?
ערעור על החלטת רשם ההוצאה לפועל
מה קורה כאשר אנחנו מתנגדים להחלטה של רשם ההוצאה לפועל? כיצד מתנהל הליך ערעור על החלטת רשם ההוצאה לפועל? מה כדאי לדעת? ומה הסיבה המרכזית לפנות לעורך דין הוצאה לפועל במקרים אלו?
עורך דין עיקולים – המטרה לסגור את תיקי החובות במינימום סיכונים ונזקים
עורך דיו עיקולים: איך עורך דין שהמייצג חייבים מבטל עיקול חשבון בנק ועיקול משכורת בהוצאה לפעול? מהן הדרכים המומלצות לבטל עיקולים? מומלץ לקריאה
עורך דין הוצאה לפועל חינם – פתחו נגדך תיקים בהוצל"פ? יש דרכים להתמודד ולחזור לשליטה כלכלית
מה זה עורך דין הוצאה לפועל חינם? סיוע משפטי עבור מי שפתחו נגדו תיקים הוצאה לפועל, ואילו דרכים יש כדי להתמודד עם החובות ולחזור לשליטה כלכלית?
צו הבאה בהוצאה לפועל
מה זה אומר צו הבאה במובן של ההוצאה לפועל? מתי משתמשים בו? מי מוסמך להוציא אותו? מה קורה לאחר מכן? איך אפשר לבטל צו הבאה? ולמה מומלץ להתייעץ עם עורך דין כשמדובר בהליך כזה?

מתמודדים עם חובות?

השלימו פערי ידע | דעו שיש מגוון פתרונות יצירתיים | פנו לייעוץ משפטי  
היערכות נכונה תסייע לכם למזער נזקים, להימנע מטעויות או לפחות לצמצם אותן.

הכנו לכם שלושה מדריכים מרוכזים ופרקטיים לניהול חובות שמותאמים למצבים השונים לצד כללי זהירות חשובים, טיפים לחייבים, ושיטות נפוצות להגנה על הנכסים.

הירשמו והמדריך הראשון ישלח אליכם ישירות לנייד (זמן קריאה: 3 דקות)
תרצו לשוחח עימנו? סמנו בתחתית העמוד או התקשרו. בהצלחה!

מעבר לצ׳אט
💬 צריכים עזרה?
שלום 👋
דברו איתי בוואטסאפ