חייגו לייעוץ:
077-803-5216

עיקול חשבון בנק ללא התראה

עיקול חשבון בנק ללא התראה – איך דואגים לטיפול מהיר ויעיל בבעיה?

עיקול חשבון בנק היא סנקציה שמוטלת בדרך כלל על ידי ההוצאה לפועל במסגרת הליכי גבייה שמבוצעים על אנשים שיש להם חובות כספיים. מדובר בפעולה שברגע שבו היא נכנסת לתוקף היא משביתה מבעל החשבון כל אפשרות להשתמש בכספים שיש בו. לכן, ברור הקושי הגדול כאשר אדם מגלה שקיבל עיקול חשבון בנק ללא התראה. על פי החוק, חלה חובה על רשות ההוצאה לפועל לדאוג להתראה לפני עיקול חשבון בנק, ובכל זאת קורה שמתרחשים עיקולים של חשבונות בנק ללא ההתראה המתבקשת (נפרט בהמשך לפחות 3 מקרים כאלה, אפילו מפתיעים). 

במאמר הזה נספר כל מה שחשוב לדעת על עיקול חשבון בנק ללא התראה. בין הנושאים שנדון בהם:

  • האם עיקול חשבון בנק ללא התראה הוא חוקי?
  • באילו מקרים יכול להתרחש עיקול חשבון בנק ללא התראה?
  • מהם המקרים המפתיעים והמיוחדים שמובילים לעיקול ללא התראה (ואיך זה קשור אפילו לשליחים מחברת השליחויות!)?
  • האם אפשר להקדים תרופה להתראה ולדעת מראש על העיקול שעומד להגיע?
  • האם יש הליך טיפול מהיר בעיקול חשבון שנעשה ללא התראה?
  • כיצד מטפלים בעיקול חשבון בנק?
  • ועוד.

מטרת המאמר לסייע לכם להבין שהשד אינו נורא כל כך, וגם אם הוטל עיקול על חשבון הבנק שלכם בהפתעה וללא התראה יש מה לעשות, וניתן לפתור את העניין לשים אותו מאחוריכם.

קריאה מהנה ומועילה!

עיקול חשבון בנק ללא התראה
עיקול חשבון בנק ללא התראה

מהו עיקול חשבון בנק?

המשמעות של עיקול חשבון בנק היא חסימת הגישה של אדם לחשבון הבנק שלו למשך תקופה (כ-90 ימים על פי חוק), ונטרול היכולת שלו לבצע פעולות בכספים שנמצאים בו: משיכה, הפקדה, העברה, תשלומים, שימוש בכרטיסי אשראי, צ'קים וכד'. העיקול חל על החשבון בכללותו – עו"ש, פקדונות, חסכונות וניירות בנקאיים שונים.

הפעולה של עיקול חשבון בנק מוטלת בדרך כלל על ידי הוצאה לפועל על אנשים בעלי חובות כספיים שנפתחו להם תיקי גבייה בהוצאה לפועל, כשהמטרה העיקרית בהטלת הסנקציה היא שימוש בכספים שיש בחשבון להחזרת החובות לנושים.

ישנם מקרים בהם מוטל עיקול חשבון בנק בשל אי תשלומי חשבונות לרשויות גדולות. במאמר שלנו נתמקד בעיקול חשבון בנק על ידי הוצאה לפועל. גם חשוב לציין כי בידי רשויות אלה אין את היכולת להטיל עיקול על חשבון בנק ללא התראה – בניגוד כאמור לעיקול שנעשה בהוראת הוצאה לפועל, שם עיקול ללא התראה יכול לקרות לעיתים.

 

עיקול חשבון בנק ללא התראה

החוק במדינת ישראל אוסר על הטלת עיקולים ללא התראה, וקובע שתחילה יש למסור לחייב הודעה מוקדמת. כך שהחייב במרבית הפעמים יידע מראש על צו עיקול החשבון, או על כוונת העיקול. אך ייתכנו מצבים של עיקול חשבון על ידי הוצאה לפועל ללא התראה מוקדמת, מתוך כוונה "להפתיע" את החייב, כדי שלא יתכונן מראש וידאג ל"ריקון" חשבונו מהכספים שאותם רוצים לייעד לכיסוי חובותיו.

ויש עוד מקרים של עיקול חשבון ללא התראה. ייתכן מצב שבו כתובת המגורים של החייב במשרד הפנים אינה תואמת לכתובתו בפועל, ולכן מכתבי ההתראה שמגיעים לכתובת הרשומה לא מגיעים לידיו. במצב כזה אין ביכולתו להיערך לעיקול ואולי למנוע אותו באמצעות פעולות הגנה משפטיות שונות, ולכן הוא נדרש לביטול עיקול חשבון בנק באמצעים משפטיים לאחר שהוא מגלה שזה קרה (פירוט הפתרונות למצב מובא בהמשך ומפורט בטבלה).

ישנו תרחיש נוסף שבו השליח בחברת השליחויות חתם בשם החייב כי קיבל את מכתב ההתראה, למרות שהחייב מעולם לא ראה את המכתב (ולכן לא יכול להתגונן מראש). וישנם גם מקרים בהם השליח מביא "תצהיר מוסר", לפיו הוא מצהיר שהחייב סירב לחתום על קבלת המכתב. במקרה כזה ביכולותיה של הוצאה לפועל להמשיך את סנקציות הגבייה כאילו בוצעה המסירה. במידה והחייב יבקש להכחיש את האירוע, ויסביר כי מעולם לא חל סירוב כזה לקבלת מכתב, סביר שבמקרים רבים רשם ההוצאה לפועל יקבל את גרסתו של השליח ה"ניטרלי" לעומת בעל חוב שיש לו אינטרס להגיד כי לא ידע מראש על עיקול החשבון.

בכל המקרים הללו החייב יגלה על העיקול רק לאחר שזה כבר נכנס לתוקף, כאשר גישתו לחשבון ולכספים שנמצאים בו חסומה. אנחנו נמליץ כיצד לפעול במקרה כזה שבו הוטל צו עיקול ללא התראה. ביכולתנו לסייע בהגנה משפטית גם בכל מקרה אחר של הטלת צו עיקול חשבון בנק. נשאף לייעץ לכם וללוות אתכם לפתרון מהיר ויעיל ככל האפשר, והמתאים ביותר למקרה שלכם.

 

עיקול חשבון ללא התראה – האם ניתן לדעת מראש שזה עלול לקרות?

כאשר מגלים שחשבון הבנק מעוקל לאחר שהפעולה כבר בוצעה, המצב כבר מגביל מאוד. ולרוב זה קורה למי שחשבונו עוקל ללא התראה.

עולה השאלה האם ניתן לגלות על עיקול שעתיד להתרחש גם אם לא הגיעה התראה. אז כן, ישנם בירורים ופעולות שיסייעו לחזות אם מהלך כזה של עיקול חשבון בנק מתקרב אליכם. למשל:

  • בירורים בהוצאה לפועל – במידה וקיימים נגדכם תיקי חוב ניתן לברר באתר הרשות להוצאה לפועל האם ישנו הליך של עיקול חשבון הבנק שלכם שיוצא לפועל. מדובר בבירור שנעשה באופן אישי דרך כניסה לאזור האישי שלכם באתר, וללא ידיעת הנושים בעלי החוב.
  • הודעה מקדימות – גם אם לא נשלחת אליכם התראה, אתם יכולים לקבל הודעות בטלפון או בדואר לגבי צו למסירת מידע עליכם. במצב זה סביר שעיקול חשבון הבנק שלכם הוא שלב מתוכנן בדרך.

נודע לכם שחשבון הבנק שלכם עומד בפני עיקול? מומלץ לפנות לעורך דין שמתמחה בהוצאה לפועל ובתיקי חובות שיוכל לייעץ ולסייע לכם.

עיקול חשבון הבנק שלכם נכנס לפועל? עם או בלי התראה? המטרה כעת לפעול לביטול מהיר של עיקול החשבון. בכותרת הבאה נבהיר מהם האמצעים המשפטיים העומדים לצידכם להחזרת שליטתכם מחדש על חשבון הבנק שלכם, ורצוי מוקדם ככל האפשר.

 

ביטול עיקול חשבון בנק ללא התראה – כך מבטלים את העיקול

במידה והוטל עיקול על חשבון הבנק שלך בהליכי גביית חובות של הוצאה לפועל, אנו נבקש לסייע במהירות האפשרית לפעול לביטול העיקול.

כאשר העיקול בוצע ללא התראה מקדימה, ישנה עילה לעתור בקבילה כי מדובר בעיקול שלא בוצע על פי החוק שמחייב התראה של צו עיקול מקדים. במקרים מסוימים יהיה צורך להוכיח כי לא הייתה בכוונת הלקוח להעלים כספים מחשבון הבנק, גם אם היה יודע על העיקול המתקרב.

ובכל מקרה, גם במידה וטענה של ביטול עיקול חשבון בנק ללא התראה לא תתקבל, עדיין יש מה לעשות. כמקובל במשרדנו, במקרים של עיקול חשבון בנק אנחנו נחתור לסגור את תיקי החוב של הלקוח בהוצאה לפועל.

הפעולה תיעשה לאחר היכרות עם המקרה האישי של הלקוח ובחינת התיקים שלו. המטרה היא לבחור בפתרונות הטובים ביותר שלא יסכנו ולא יגרמו נזקים עתידיים עבורו ועבור משפחתו. בחירת הפתרון תיעשה לאחר בירורים מול הלקוח לשם הבנת המקרה במלואו. בירורים כגון: נכסים ורכוש, משכורת, הכנסות, זכויות ירושה, קרנות השתלמות, פיצוים מעוקלים, גודל החוב, זהות הנושים, ועוד.

לאחר סגירת התיקים בהוצאה לפועל, באופן אוטומטי יבוטלו הסנקציות בגין החובות, בהן ביטול חשבון הבנק.

למען הנוחות הכנו טבלה עם דרכי הפתרון לסגור תיקי חובות בהוצאה לפועל.

הפתרון לביטול תיקים של החייב

ההסבר

תשלום על פי צו תשלומים הוצאה לפועל החזרת חובות על פי צו תשלומים שהותאם ליכולת ההחזר של החייב. כל עוד הוא עומד בתשלומים לא מופעלות נגדו סנקציות.
הגשת בקשה לאיחוד תיקים לפי החוק החדש (תיקון 68 לחוק מיום 9.2.2023) איחוד תיקים מומלץ במצב שבו לחייב יש כמה תיקי חוב בהוצאה לפועל. לאחר ביצוע האיחוד הוא יקבל צו תשלומים להחזר יעיל של החוב שמותאם לכלל התיקים המאוחדים. כל עוד הוא עומד בתשלומים לא מופעלות נגדו סנקציות.

בקשה להליך חדלות פירעון

מומלץ לאדם בעל תיקי חוב להגיש בקשה לחדלות פירעון שיקום כלכלי וקבלת צו הפטר במצב בו הוא מבין שיתקשה לעמוד בהחזרת החובות שלו.

הליך של חדלות פירעון כולל בתוכו מגבלות שונות על האדם שיש לו תיקי חוב ולכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין חובות והוצאה לפועל שמתמחה בהליך חדלות פירעון.

 

חובות בסכום של עד 166,627.31 ₪ (עדכני לשנת 2024) – הגשת הבקשה היא בהוצאה לפועל אצל הרשם. מעל לסכום הזה – הגשת הבקשה נעשית אצל הממונה על חדלות פירעון, וניהול התהליך בבימ"ש השלום.

הסדר חובות (הליך ביוזמת החייב, במטרה להגיע למתווה מוסכם)

כאשר החייב מצליח לגייס כספים להחזיר את חובותיו הוא יכול לפנות להליך הסדר חובות מול נושיו או חלקם.

פתרון כזה יש לבחון לעומק לפני שפונים לנושים כדי שלא "לבזבז" את ההצעה אם אינה יישומית מספיק. אנו ממליצים להתייעץ עם עו"ד מומחה בהוצאה לפועל לבדיקת מצבכם המשפטי-כלכלי בטרם הגשת ההצעה.

חייבים שמתנגדים לחוב, או לחלקו

כתב התנגדות לביצוע שטר או סכום קצוב הגשת כתב התנגדות לחוב נעשית במידה ולחייב יש טענות ביחס לחוב בתיקי שטרות/ סכום קצוב.

התנגדות לתביעה על סכום קצוב אפשר להגיש במהלך 30 יום מרגע אזהרה מהוצאה לפועל. בעת בירור כתב ההתנגדות מוקפאים הליכים וסנקציות שפועלים נגד בעל תיקי החוב.

"טענת פרעתי" של החייב לעיתים בגלל טעות תיקי ההוצאה לפועל של החייב אינם נמחקים לאחר שהוא החזיר את החובות שלו. כאן המקום להגיש טענת "פרעתי", ולהוכיח כי החובות הוחזרו. יש לדאוג במקביל לבקש מהנושים שיבטלו את תיקי החובות לחובות שכבר הוחזרו.

 

ביטול עיקול חשבון בנק ללא התראה (וגם עם התראה) – סיוע וליווי משפטי

משרדנו מתמחה בסגירת תיקי חובות בהוצאה לפועל וביטול עיקול חשבונות בנק. מגיעים אלינו לקוחות עם חובות גדולים, ואנו מצליחים לסייע להם להגיע להסדר נוח, להחזיר את החובות ולחזור לחיים ללא דאגות מסנקציות כלכליות.

כחלק מהטיפול בתיקי בהוצאה לפועל אנו מסייעים ללקוחות לבטל עיקול חשבון בנק שקיבלו מהוצאה לפועל ללא התראה, וגם עם התראה. הם פונים אלינו בשלבים שונים: לפני העיקול או לאחר שהעיקול כבר חל עליהם וגישתם לחשבון מוגבלת.

לטיפול מהיר בתיקי החוב או בעיקול החשבון מומלץ לפנות אלינו מוקדם ככל האפשר, ובכל מקרה נחפש עבורכם את ההליך היעיל ביותר לביטול עיקול חשבון הבנק והסדרת החובות, תוך מזעור סיכונים ונזקים לכם ולקרובי המשפחה. במקרים בהם מדובר בעיקול חשבון בנק ללא התראה, שלא כחוק, ייתכן וניתן לטפל בנושא בהליך מהיר וקצר אפילו יותר מהרגיל.

השליחות שלנו היא לסייע לאנשים שביום אחד נסגרו האפשרויות הכלכליות שלהם והם מוגבלים בהתנהלותם ונמצאים בדאגה מתמדת. אנחנו מעניקים ללקוחות שחשבונם עוקל במסגרת הליכי גבייה בהוצאה לפועל שירות מלא והגנה משפטית בעלות נמוכה ותשלומים נוחים, עד להצלחה.

אם יש לכם שאלות בנושא תיקים בהוצאה לפועל, חובות כספיים, עיקול חשבון בנק וכדומה, אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לסייע ולייעץ במידע רב, ללא התחייבות.

 

תוכן עניינים

לא רוצים לשכוח את המידע? שלחו לעצמכם את המאמר >>>
שתף בוואטסאפ
עורך דין אורי גילת
עורך דין אורי גילת

עו"ד אורי גילת מתווה באופן אישי את דרכי הטיפול בכל התיקים במשרד, וזאת ביחד עם צוות עתיר ניסיון וידע, תוך שימת דגש על יצירתיות, בניית אסטרטגיה משפטית נכונה, מחקר משפטי מעמיק ומאבק חסר פשרות עד למיצוי זכויותיו של כל לקוח.

מאמרים נוספים
פתיחת חשבון בבנק הדואר ללקוח מוגבל
מהן הזכויות שקבע החוק ומהן ההגבלות, מהי הוראה 422 של המפקח על הבנקים, כל המידע הדרוש במדריך שלפניכם >>>
עורך דין חובות
מה זה עורך דין חובות? ואיך הוא יכול לסייע לכם לטפל בחובות הכספיים שלכם? בנוסף, הסברנו כיצד החוק בא לעזור לחייבים לסגור את התיקים בהוצאה לפועל, למחוק חובות ועוד.
איך בודקים עיקול על חשבון בנק?
איך בודקים עיקול על חשבון בנק? כל מה שחשוב לדעת אם חשבון הבנק שלך מעוקל על ידי ההוצאה לפועל
תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק?
תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק? המטרה: ביטול עיקול חשבון בנק במהירות האפשרית בקלות ובמינימום נזקים
רשימת תיקים לחייב – עו"ד אורי גילת מסביר מהן האפשרויות של חייבים
אז מה באמת אתם יכולים לעשות? מהי האפשרות המומלצת ביותר? ומהי רשימת תיקים לחייב בכלל? כל הפרטים, עם הסבריו המלומדים של עורך דין אורי גילת, במאמר שלפניכם.
בדיקת עיכוב יציאה מהארץ – איך מתבצעת ומה עושים שהוטל צו עיכוב יציאה?
במאמר זה נפרט מהן הדרכים באמצעותן תוכלו לבצע בדיקת עיכוב יציאה מהארץ לפי תעודת זהות או במענה הטלפוני, ונסביר מהם התנאים שמאפשרים ביטול עיכוב יציאה מהארץ באופן מידי, ואילו עוד אפשרויות עומדות לרשותכם?
ביטול עיקול משכורת
עיקול משכורת הוא אחד מאמצעי הגבייה האפקטיביים ביותר שעומדים לרשות הנושים במערכת ההוצאה לפועל, והם משתמשים בהם לרוב בצורה דורסנית לשם גביית חובות כאשר אין לחייב נכסים או רכוש לעקל. במאמר זה נרחיב על הנסיבות שבהן מוטל עיקול על משכורתו של חייב, תוך התייחסות להגנות הקיימות בחוק הגנת השכר שחובה עליכם לדעת!, ונסביר כיצד ניתן לבצע ביטול עיקול משכורת בהוצאה לפועל, ומדוע מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום.
הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש
מה זה אומר "הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש"? מה כולל ההליך וממה צריך להימנע? למה צריך עורך דין במקרה כזה? ואיך בוחרים את עורך הדין המתאים ביותר עבורנו?
ערעור על החלטת רשם ההוצאה לפועל
מה קורה כאשר אנחנו מתנגדים להחלטה של רשם ההוצאה לפועל? כיצד מתנהל הליך ערעור על החלטת רשם ההוצאה לפועל? מה כדאי לדעת? ומה הסיבה המרכזית לפנות לעורך דין הוצאה לפועל במקרים אלו?
עורך דין עיקולים – המטרה לסגור את תיקי החובות במינימום סיכונים ונזקים
עורך דיו עיקולים: איך עורך דין שהמייצג חייבים מבטל עיקול חשבון בנק ועיקול משכורת בהוצאה לפעול? מהן הדרכים המומלצות לבטל עיקולים? מומלץ לקריאה
עורך דין הוצאה לפועל חינם – פתחו נגדך תיקים בהוצל"פ? יש דרכים להתמודד ולחזור לשליטה כלכלית
מה זה עורך דין הוצאה לפועל חינם? סיוע משפטי עבור מי שפתחו נגדו תיקים הוצאה לפועל, ואילו דרכים יש כדי להתמודד עם החובות ולחזור לשליטה כלכלית?
צו הבאה בהוצאה לפועל
מה זה אומר צו הבאה במובן של ההוצאה לפועל? מתי משתמשים בו? מי מוסמך להוציא אותו? מה קורה לאחר מכן? איך אפשר לבטל צו הבאה? ולמה מומלץ להתייעץ עם עורך דין כשמדובר בהליך כזה?

מתמודדים עם חובות?

השלימו פערי ידע | דעו שיש מגוון פתרונות יצירתיים | פנו לייעוץ משפטי  
היערכות נכונה תסייע לכם למזער נזקים, להימנע מטעויות או לפחות לצמצם אותן.

הכנו לכם שלושה מדריכים מרוכזים ופרקטיים לניהול חובות שמותאמים למצבים השונים לצד כללי זהירות חשובים, טיפים לחייבים, ושיטות נפוצות להגנה על הנכסים.

הירשמו והמדריך הראשון ישלח אליכם ישירות לנייד (זמן קריאה: 3 דקות)
תרצו לשוחח עימנו? סמנו בתחתית העמוד או התקשרו. בהצלחה!

מעבר לצ׳אט
💬 צריכים עזרה?
שלום 👋
דברו איתי בוואטסאפ