חייגו לייעוץ:
077-803-5216

בדיקת עיכוב יציאה מהארץ – איך מתבצעת ומה עושים שהוטל צו עיכוב יציאה?

אתם בשדה התעופה, עושים "צ'ק אין" כדי לעלות על המטוס, ופתאום אומר לכם הדייל שיש בעיה, ויש לכם צו עיכוב יציאה מהארץ. נדמה שאי אפשר לדמיין סיטואציה מעצבנת מזו, ועדיין, זה לגמרי יכול לקרות ולהתרחש מידי יום. במאמר זה נפרט מהן הדרכים באמצעותן תוכלו לבצע בדיקת עיכוב יציאה מהארץ לפי תעודת זהות או במענה הטלפוני, ונסביר מהם התנאים שמאפשרים ביטול עיכוב יציאה מהארץ באופן מידי, ואילו עוד אפשרויות עומדות לרשותכם? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

מה זה אומר צו עיכוב יציאה מהארץ?

אז אם אתם בהליכי הוצאה לפועל, או בהליך אחר מול בית משפט, אפשר להוציא כצעד מניעתי כלפיכם, צו עיכוב יציאה מהארץ. לפי סעיף 14 לחוק ההוצאה לפועל, רשם ההוצאה לפועל יכול להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ, כשיש חשש שהחייב פשוט יברח מהארץ על מנת להימנע מתשלום החוב. יש לציין כי רשם ההוצאה לפועל מוסמך להוציא זאת לפי שיקול דעתו, ובדרך כלל זה יגיע לאחר בקשה של נושה. הצו, לפי החוק, מוגבל למשך שנה, כשלאחר שנה, ניתן כמובן להוציא צו חדש. אם מדובר בצו שניתן בשל חוב מזונות, או שהחייב כבר הוגדר כחייב מוגבל אמצעים, הצו יכול להינתן גם לצמיתות, וכך גם בהליך איחוד תיקים, שגם בו ניתן לתת את הצו באופן אוטומטי.

 

איך מבקשים צו עיכוב יציאה מהארץ?

הנושה יכול לפנות לרשם ההוצאה לפועל, ועליו להגיש בקשה מנומקת, המפרטת את התנאים שמאפשרים להטיל על החייב צו עיכוב יציאה מהארץ, לרוב חוסר שיתוף פעולה מצד החייב, הפרת צו תשלומים וכיוצ"ב. במידה והרשם משתכנע שאכן מתקיימים התנאים, והחייב אכן מתחמק מתשלום חובותיו, הוא רשאי להוציא את הצו עיכוב יציאה מהארץ.

לצד זה, ייתכנו מקרים חריגים, בהם עולה חשש שהחייב עלול לברוח מהארץ, ומקרים אלו החוק מאפשר להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ באופן מידי, וללא הודעה מקדימה. מה זה אומר באופן מידי? לא תינתן לכם התראה, בתור חייבים, אלא תינתן החלטה המעכבת את יציאתכם מהארץ, והיא תינתן במעמד צד אחד. ללא ידיעתכם.

בדיקת עיכוב יציאה מהארץ – איך מתבצעת ומה עושים שהוטל צו עיכוב יציאה
בדיקת עיכוב יציאה מהארץ – איך מתבצעת ומה עושים שהוטל צו עיכוב יציאה

 

למה מומלץ לבצע בדיקת צו עיכוב יציאה מהארץ?

את המשמעות של הוצאת צו במעמד צד אחד, כפי שהזכרנו, אתם בטח מבינים בעצמכם. במקום כשתגלו כאמור, בעלייה למטוס, שהוצא צו כזה כנגדכם, מומלץ לבדוק מבעוד מועד האם הוצא כנגדכם צו עיכוב יציאה מהארץ. הדבר נכון גם כדי לחסוך את עוגמת הנפש הכרוכה בלהגיע סתם לשדה התעופה, וגם כדי לחסוך את כל העלויות והנזקים הכרוכים בכך.

 

 בדיקת צו עיכוב יציאה מהארץ טלפון

את הבדיקה ניתן לבצע במוקד הארצי של רשות האוכלוסין וההגירה, במספר טלפון מקוצר 3450*. כשאתם מתקשרים למוקד, מצאו את מספר הדרכון שלכם, את תאריך ההוצאה שלו, ואת שנת הלידה, לצורך הזדהות.

שימו לב, מצד אחד זה לא עניין מורכב, בדיקה פשוטה שכל אחד יכול לבצע. מצד שני, אם אכן עומד כנגדכם צו עיכוב יציאה מהארץ, אתם סביר להניח תצטרכו עורך דין שמתמחה בהוצאה לפועל כדי שיפעל עבורכם לצורך ביטול עיכוב היציאה מהארץ, אם תיאלצו לעשות זאת.

 

בדיקת עיכוב יציאה מהארץ לפי תעודת זהות

את הבדיקה ניתן לבצע בכל עת (24/7) דרך מכרז השירות והמידע הארצי של רשות האוכלוסין וההגירה, באמצעות מענה טלפוני ממוחשב של משטרת הגבולות, בטלפון 3450*. לאחר שתזינו את הפרטים לצורך הזדהות, ראו בפסקה למעלה, תוכלו לבדוק אם קיים נגדכם צו עיכוב יציאה מהארץ, ובמידה הצורך תוכלו באותו אופן לערוך בדיקה גם עבור ילדכם הקטינים (מתחת לגיל 18).

כמו כן ניתן לבצע את הבדיקה גם בעזרת הזדהות עם תעודת זהות דרך האינטרנט, וזאת אם אתם רשומים במערכת ההזדהות הממשלתית. מלאו את הפרטים במקומות הנדרשים, ותוך מספר לחיצות כפתור תדעו אם עומד כנגדכם צו כזה, או צווים כאלו.

 

הוצא נגדי צו עיכוב יציאה מהארץ! מה עושים?! אלו הן האפשרויות העיקריות לטיפול משפטי?

אז יש מספר הליכים בהם אתם יכולים לנקוט במקרה כזה, כאשר חלקם מהווים טיפול נקודתי, רק לעניין ביטול צו עיכוב היציאה מהארץ, והאחרים משלבים גם טיפול בחוב עצמו, כדי להביא לסיומו במתווה כזה או אחר.

מומלץ מאוד להבין מהן הזכויות שלכם, לרבות היתרונות והחסרונות בכל הליך, ולקבל ייעוץ משפטי כדי לבחור מבין האפשרויות, את הדרך העדיפה ביותר, כאשר דרך הטיפול המשפטי משתנה בין המקרים, בהתאם לנסיבות, וזה תלוי נכסים, יכולת כלכלית, סיוע מצדדי ג' ועוד.

פתרון הסבר
הגשת בקשה לביטול עיכוב יציאה מארץ תוך 24 שעות המחוקק קבע מספר מקרים ותנאים בהם מתאפשרת בקשה כזו, כמפורט במאמר ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ תוך 24 שעות.
ביצוע הסדר חובות אם קיימת לכם אפשרות להציע הסדר חוב לנושים, תוכלו לקדם הסכמות על דרך הפשרה וכחלק מהן, לגבש מתווה בו יבוטל צו עיכוב היציאה מהארץ שהוטל עליכם.

הסדר חוב יכול להיות פרטני או קולקטיבי, ויכול להיות בתשלום אחד או בפריסה.

במידה והסדר חוב לא רלוונטי / מתאפשר, עומדות לרשותכם אפשרויות נוספות, ראו בהמשך.

הגשת בקשה לצו תשלומים בהוצאה לפועל כאמור, מלבד האפשרות לפנות לצורך ביטול עיכוב היציאה מהארץ, אתם יכולים להגיש בקשה לרשם ההוצאה לפועל, ולבקש לפרוס את החוב לתשלומים.

בקשה זו בעיקר מתאימה כשיש תיק הוצאה לפועל בודד, והחייב אינו יכול להציע לנושה הסדר חוב.

הגשת בקשה לאיחוד תיקים לפי החוק החדש (תיקון 68 לחוק, מיום 9 לפברואר 2023) אם יש לכם מספר תיקים, תוכלו להגיש בקשה לאיחוד תיקים, וכך רשם ההוצאה לפועל יוכל לקבוע לכם צו תשלומים אחד, לכלל התיקים.

(נציין עבור אלו שנפתח להם גם תיק מזונות, גם חוב מזונות לביטוח לאומי, שימו לב שלא ניתן לאחד את תיק המזונות, עם יתר התיקים במסגרת בקשה לאיחוד תיקים, ולכן בנוסף לאמור יש להגיש בקשה לפריסת חוב העבר שנצבר, כדי שיהיה לכם עיכוב הליכים מלא, ותהיו מוגנים גם מפני עיקול חשבון בנק).

הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

**שימו לב שקיים שוני בהליך לפי גובה החובות, נמוך או גבוה מסך 166,627.31 ₪ (מעודכן לשנת 2024)

בגדול, מדובר בהליך מובנה, עם שלבים ברורים, הליך שיש לו התחלה, אמצע וסוף!

אכן מדובר בהליך שיקומי מבורך, אך הוא ממש לא מתאים לכולם, וכדי שלא חלילה יגרם לכם יותר נזק מתועלת, יש לפנות אליו רק לאחר שעורך הדין שלכם ערך עמכם בירור מלא.

גם לאורך ההליך מומלץ לקבל ליווי והדרכה, כדי לא חלילה תבצעו טעויות שיפגעו בהליך ויהפכו אותו לארוך, מורכב ומתיש.

איפה מתנהל ההליך? אז ככל שסכומי החובות של החייב יחסית נמוכים, עליו להגיש את הבקשה לחדלות פירעון, לרשם ההוצאה לפועל. במקרה שסכומי הכסף גבוהים, ההליך יתנהל בבית משפט השלום. לאחר שהחייב יעמוד בתנאי ההליך, יינתן לו הפטר חלוט, וחובותיו "ימחקו".

 

מהו טווח הזמנים? כמה זמן ייקח לי לבטל את צו עיכוב היציאה מהארץ?

אם במהלך בדיקת עיכוב יציאה מהארץ התברר שעומד כנגדכם צו עיכוב יציאה מהארץ, או מספר צווים פעילים, עליכם להגיש את הבקשה לביטול הצו, לפחות שבועיים לפני הנסיעה המתוכננת. כמובן שבמקרים חריגים, תוכלו לקבל אישור גם מהר יותר. מתי? במקרה של מצב רפואי, או חלילה לוויה של בן משפחה קרוב, וכן מסיבות נוספות, כמפורט במאמר ביטול עיכוב יציאה מהארץ תוך 24 שעות.

לכן, נמליץ לערוך בדיקת יציאה מהארץ כמה שיותר זמן לפני הטיסה, כדי שתוכלו להגיש את הבקשה בזמן. גם אם נותרו לכם פחות משבועיים, הגישו את הבקשה ונמקו בפני הרשם מה הסיבה לאיחור בהגשת הבקשה, או שתוכלו לפעול בדרך אחרת ולפרט בפני הרשם את הסיבות בגינן יש לתת לכם לצאת מן הארץ, על אף הצו. לבקשה יש לצרף תצהיר, ורצוי גם לצרף פסיקה תומכת.

 

מה עושים במקרה שהרשם דורש ערבות או ערבים?

אז ראשית נציין שזו ברירת המחדל, כלומר הרשם אכן דורש ערבות בבקשות ביטול צו עיכוב יציאה מן הארץ, ולרוב נדרש להחתים 2 ערבים שמרווחים מעל 7,000 ₪. כשהגובה הערבות יכולה להיות סכום החוב כולו, או רק חלק מהחוב. הערבות היא לא לטובת הנושים, אלא לטובת ההוצאה לפועל, ואינה מוגבלת בזמן.

מה נדרש מהערבים? להציג תלושי שכר משלושת החודשים האחרונים, או אם מדובר בעצמאיים, להציג דו"ח שנתי מרואה חשבון. וכן להציג תעודת זהות הכוללת את הספח. שימו לב, בעת ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ כנגדכם בתור חייבים, יוצא צו עיכוב יציאה מהארץ לערבים שלכם, עד שתחזרו מחו"ל.

לאחר העמדת הערבות, הגישו את טופס הבקשה שוב, הפעם צירוף אישור הערבות. את הבקשה אפשר להגיש באינטרנט, אך את אישור הערבות תצטרכו להפקיד בלשכת ההוצאה לפועל. כפי שכבר נאמר לעיל, ישנם מקרים שניתן לבטל את הצו במקרים דחופים, אפילו תוך 24 שעות.

 

למה צריך עורך דין הוצאה לפועל?

כמו בשלבים אחרים בהליך ההוצאה לפועל, לעורך דין שמתמחה בתחום ההוצאה לפועל יש יתרון גדול. אמנם, אתם יכולים כנראה להגיש את הבקשה באופן עצמאי, אך עורך דין שמתמחה בתחום, ידע לנסח את הבקשה באופן מיטבי עבורכם. בקשה מנומקת שמנוסחת נכון, המפרטת את הסיבות בגינן מוצדק לבטל את צו עיכוב היציאה מהארץ, לצד הפנייה לחוק ולפסיקה מתאימה, יכולים לעשות את ההבדל בין ביטול הצו, לסירוב לבטלו.

הגשת בקשה ללא המסמכים הדרושים, או בצורה חסרה וללא הנימוקים הרציניים שעומדים לצדכם, יכולה להסתיים בדחיית הבקשה, מה שיגרום לכם לעגמת נפש לא קטנה, וכמובן, שוב את הצורך להגיש את הבקשה מחדש, אך מעבר לכך, לאחר שבקשתכם נדחתה, הסיכויים שלכם פוחתים בהתאם, כי הגרסה העובדתית שמסרתם נדחתה על ידי הרשם, ולא ניתן לשנות גרסה, ולכן חשוב לפנות להתייעצות עם עורך דין שמתמחה בתחום כבר מהשלב הראשוני.

לסיכום, בדיקת עיכוב יציאה מהארץ זה דבר קריטי וחשוב לפני כל נסיעה, בטח אם אתם בהליכי הוצאה לפועל, או כל הליך משפטי אחר. תוכלו לבצע בעצמכם בדיקת עיכוב יציאה מהארץ לפי תעודת זהות או דרך הטלפון. כאמור, גילוי של צו כזה בשלב מאוחר, יגרום לכם להפסד כלכלי ולמפח נפש מיותר. התייעצו עם עורך דין, לאחר שתבדקו אם עומד כנגדכם צו עיכוב יציאה מהארץ, ואם כן, ומדובר במועד טיסה קרוב, מהרו להגיש בקשה מנומקת לביטולו, תוכלו לעשות זאת לבד, אך מומלץ מאוד שתעשו זאת בעזרת עורך דין בעל ניסיון, המתמחה בתחום ההוצאה לפועל, על מנת להגדיל את הסיכויים שבקשתכם תאושר.

תוכן עניינים

לא רוצים לשכוח את המידע? שלחו לעצמכם את המאמר >>>
שתף בוואטסאפ
עורך דין אורי גילת
עורך דין אורי גילת

עו"ד אורי גילת מתווה באופן אישי את דרכי הטיפול בכל התיקים במשרד, וזאת ביחד עם צוות עתיר ניסיון וידע, תוך שימת דגש על יצירתיות, בניית אסטרטגיה משפטית נכונה, מחקר משפטי מעמיק ומאבק חסר פשרות עד למיצוי זכויותיו של כל לקוח.

מאמרים נוספים
פתיחת חשבון בבנק הדואר ללקוח מוגבל
מהן הזכויות שקבע החוק ומהן ההגבלות, מהי הוראה 422 של המפקח על הבנקים, כל המידע הדרוש במדריך שלפניכם >>>
עיקול חשבון בנק ללא התראה
עיקול חשבון בנק ללא התראה – איך דואגים לטיפול מהיר ויעיל בבעיה?
עורך דין חובות
מה זה עורך דין חובות? ואיך הוא יכול לסייע לכם לטפל בחובות הכספיים שלכם? בנוסף, הסברנו כיצד החוק בא לעזור לחייבים לסגור את התיקים בהוצאה לפועל, למחוק חובות ועוד.
איך בודקים עיקול על חשבון בנק?
איך בודקים עיקול על חשבון בנק? כל מה שחשוב לדעת אם חשבון הבנק שלך מעוקל על ידי ההוצאה לפועל
תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק?
תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק? המטרה: ביטול עיקול חשבון בנק במהירות האפשרית בקלות ובמינימום נזקים
רשימת תיקים לחייב – עו"ד אורי גילת מסביר מהן האפשרויות של חייבים
אז מה באמת אתם יכולים לעשות? מהי האפשרות המומלצת ביותר? ומהי רשימת תיקים לחייב בכלל? כל הפרטים, עם הסבריו המלומדים של עורך דין אורי גילת, במאמר שלפניכם.
ביטול עיקול משכורת
עיקול משכורת הוא אחד מאמצעי הגבייה האפקטיביים ביותר שעומדים לרשות הנושים במערכת ההוצאה לפועל, והם משתמשים בהם לרוב בצורה דורסנית לשם גביית חובות כאשר אין לחייב נכסים או רכוש לעקל. במאמר זה נרחיב על הנסיבות שבהן מוטל עיקול על משכורתו של חייב, תוך התייחסות להגנות הקיימות בחוק הגנת השכר שחובה עליכם לדעת!, ונסביר כיצד ניתן לבצע ביטול עיקול משכורת בהוצאה לפועל, ומדוע מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום.
הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש
מה זה אומר "הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש"? מה כולל ההליך וממה צריך להימנע? למה צריך עורך דין במקרה כזה? ואיך בוחרים את עורך הדין המתאים ביותר עבורנו?
ערעור על החלטת רשם ההוצאה לפועל
מה קורה כאשר אנחנו מתנגדים להחלטה של רשם ההוצאה לפועל? כיצד מתנהל הליך ערעור על החלטת רשם ההוצאה לפועל? מה כדאי לדעת? ומה הסיבה המרכזית לפנות לעורך דין הוצאה לפועל במקרים אלו?
עורך דין עיקולים – המטרה לסגור את תיקי החובות במינימום סיכונים ונזקים
עורך דיו עיקולים: איך עורך דין שהמייצג חייבים מבטל עיקול חשבון בנק ועיקול משכורת בהוצאה לפעול? מהן הדרכים המומלצות לבטל עיקולים? מומלץ לקריאה
עורך דין הוצאה לפועל חינם – פתחו נגדך תיקים בהוצל"פ? יש דרכים להתמודד ולחזור לשליטה כלכלית
מה זה עורך דין הוצאה לפועל חינם? סיוע משפטי עבור מי שפתחו נגדו תיקים הוצאה לפועל, ואילו דרכים יש כדי להתמודד עם החובות ולחזור לשליטה כלכלית?
צו הבאה בהוצאה לפועל
מה זה אומר צו הבאה במובן של ההוצאה לפועל? מתי משתמשים בו? מי מוסמך להוציא אותו? מה קורה לאחר מכן? איך אפשר לבטל צו הבאה? ולמה מומלץ להתייעץ עם עורך דין כשמדובר בהליך כזה?

מתמודדים עם חובות?

השלימו פערי ידע | דעו שיש מגוון פתרונות יצירתיים | פנו לייעוץ משפטי  
היערכות נכונה תסייע לכם למזער נזקים, להימנע מטעויות או לפחות לצמצם אותן.

הכנו לכם שלושה מדריכים מרוכזים ופרקטיים לניהול חובות שמותאמים למצבים השונים לצד כללי זהירות חשובים, טיפים לחייבים, ושיטות נפוצות להגנה על הנכסים.

הירשמו והמדריך הראשון ישלח אליכם ישירות לנייד (זמן קריאה: 3 דקות)
תרצו לשוחח עימנו? סמנו בתחתית העמוד או התקשרו. בהצלחה!

מעבר לצ׳אט
💬 צריכים עזרה?
שלום 👋
דברו איתי בוואטסאפ