חייגו לייעוץ:
077-803-5216

מכתב התראה הוצאה לפועל

קיבלתם מכתב התראה הוצאה לפועל? אין לכם מושג מה דורש מכם ההליך עכשיו? מכתב התראה הוא בעצם יידוע של רשות האכיפה והגבייה, שהולכים לגבות מכם את החוב שיש לכם לנושה מסוים. האם יש לכם דרך להתגונן? מהן האופציות שעומדות בפניכם? ומה תפקיד עורך הדין בכל הסיפור? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

מכתב התראה הוצאה לפועל

אם יש לכם חוב מול גורם כלשהו, זה יכול להיות גורם פרטי, יכול להיות גורם עסקי, או כל גוף אחד, עליכם לשלם את החוב עד מועד מסוים. במקרה שאתם לא עושים זאת, יש יכולת לנושה, כך נקרא בעל החוב, לפנות להוצאה לפועל ולבקש שהיא תגבה עבורו את החוב. חשוב להדגיש, פנייה כזאת של נושים להוצאה לפועל לרוב לא מתרחשת מיד לאחר שאיחרו בתשלום אחד או שניים, אלא בסיטואציה שהחייב פשוט לא עונה, לא חוזר, או עולה הרושם שהוא מנסה להתחמק מתשלום חובותיו. בתור חייבים, מיד לאחר שישנה בקשה כזאת, נשלח אליכם מכתב התראה לפני פתיחת תיק הוצאה לפועל.

 

אני חייב – מתי אקבל את מכתב ההתראה מההוצאה לפועל?

כאמור, השלב הראשון, עוד לפני כל הליך בתיק, הוא שליחת מכתב התראה לחייב. זה בעצם הפעם הראשונה שהחייב שומע מההוצאה לפועל. מה כתוב במכתב? שיש לחייב חוב כלפי זוכה, כלומר נושה, מסוים, ששמו מופיע במכתב, וכן גובה הסכום של הנושה לשלם. שימו לב, שזה לא הסכום שאתם חייבים, אלא מעט יותר, למה? משום שגם לפתיחת תיק בהוצאה לפועל ישנן עלויות, והן מושתות עליכם כחייבים. זה כבר שלב שעליכם לפנות להתייעצות עם עורך דין, ובהמשך נפרט על כך לעומק. בכל מקרה, אם הזוכה מנהל את ההליך באמצעות עורך דין, בשלב זה, גם יושתו עליכם דמי שכר הטרחה שמשלם הזוכה. בקיצור, החוב, וכל ההוצאות הכרוכות בו.

מכתב התראה הוצאה לפועל
מכתב התראה הוצאה לפועל

 

מה עוד כולל מכתב ההתראה?

נוסח מכתב ההתראה מהוצאה לפועל כולל גם כאמור את שם הזוכה, כלפיו לחייב יש חוב. כולל את גובה הסכום שעליו לשלם, וכולל גם דד ליין, שעד אליו צריך לשלם את הסכום. המכתב מתריע, כי לאחר אי תשלום החוב עד המועד, מערכת ההוצאה לפועל עוברת לנקוט בצעדים אחרים, קשים יותר. זה יכול להיות כבר עיקולים, צווים שונים המגבילים את האדם, כמו צו עיכוב יציאה מהארץ, הגבלה על שימוש בכרטיס אשראי או שימוש והחזקת רישיון נהיגה, בקיצור הגבלות שונות, שכדאי למנוע אותן, מומלץ להיעזר בעורך דין עוד לפני שאתם מגיעים לשלב בו אתם מסתבכים עם צורך בביטול ההגבלות הללו.

 

זמן הסדרת החוב

טוב, קיבלתם מכתב מההוצאה לפועל, כמה זמן זה אומר שיש לכם להסדיר את החוב? לפני שמתחילות לחול הסנקציות שכבר הזכרנו לעיל. אין ספק שעיקול על חשבון הבנק שלנו יכול להיות מאוד מטריד. המכתב מספק לכם פרק זמן לא ארוך של 20 עד 30 יום. שימו לב, בתור חייבים אתם גם יכולים להרוויח מכך שהספירה מתחילה מרגע המצאת המכתב אליכם. לכן, בדרך כלל המכתב יומצא במסירה אישית או בדואר רשום, כפי שמומצאים בדרך כלל כתבי בי דין, ובהתאם לסדרי הדין הקיימים לגביהם. גם מהסיבה הזאת, מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין, בעיקר בשביל לדעת, מה נחשב להמצאה כדין, וממתי בדיוק נספר הזמן שיש לכם להסדיר את החוב. שימו לב, בתור חייבים, שסירוב לקבל את המכתב, לא מונע את כניסת ההתראה לתוקף. אל תמתינו, וכדאי מאוד שתפעלו. למה? יותר קל לעכב הליכים ולמנוע עיקולים, מאשר לשחרר כסף שעוקל ולהשיבו אליכם.

 

קיבלתי מכתב התראה! מה אפשר לעשות?

אז כאמור, דבר ראשון, הרימו טלפון לעורך דין שמבין בתחום ההוצאה לפועל, כדי לדעת איך להתגונן. יש לכם מספר אופציות שתלויות בשאלה האם אתם מודים בחוב, ומתכוונים לנסות להסדיר אותו, או לא?

גישת החייב פעולה הסבר
אינו מכחיש את החוב תשלום מלא אם הוא מסוגל, ורוצה, לסיים את האירוע הלא נעים, הוא יכול פשוט לשלם את החוב, ולסיים את הסאגה בהקדם
תשלום חלקי חייב שאינו יכול לפרוע את החוב בפעימה אחת, וזקוק לפריסת תשלומים, יכול להגיש בקשה לפריסת תשלומים. בנוסף, יש לו אופציה להגיש בקשה לחקירת יכולת. במסגרת החקירה הוא מוכיח שאין לו יכולת לשלם את מלוא החוב, וניתנת לו אפשרות אחרת.
אינו מסוגל לפרוע ישנם מקרים, שהחייב מאוד רוצה לפרוע את החוב, אך אינו מסוגל. החובות גבוהים מדי, סך ההוצאות גם ככה עולה על סך ההכנסות, ובמצב כזה החייב יכול ללכת על אפיק של חדלות פירעון, הליך שנקרא בעבר פשיטת רגל. במסגרתו ממונה לו נאמן, הוא מקבל תכנית במסגרת צו לשיקום כלכלי דרך בית המשפט, ועליו לעבור 3 שנים של עמידה בתנאי התכנית. לאחר מכן, הוא יוכל לקבל צו הפטר חובות.
מכחיש את החוב או את חלקו התנגדות לביצוע שטר אז כמובן שלפני שאתם מגישים כל התנגדות, התייעצו עם עורך דין, וודאו שאתם עושים את הדבר הנכון. אם המכתב מודיע לכם על פתיחת תיק בשל מימוש שטר או המחאה כלשהי, תוכלו לטעון שמדובר בזיוף, גניבת המחאה, או כל התנגדות אחרת לעצם הנכונות של השטר.
התנגדות לתביעה על סכום קצוב אם מדובר בתיק הוצאה לפועל שנפתח לאחר תביעת סכום קצוב, כלומר פחות מ -75 אלף ₪, תוכלו להתנגד לתביעה בעזרת נימוקים שונים, מהותיים. כלומר, לטעון לביטול החוזה שבגינו התיק מלכתחילה, לטעון שאין עילה, או לטעון טיעון טכני, שהחוב הוא מעל 75 אלף ש"ח
ערעור פסק הדין אם מדובר בתיק שנפתח בשל פסק דין שעומד כנגד החייב, תוכלו, בתור חייבים להגיש ערעור על פסק הדין. שימו לב, שהגשת הערעור, לא בהכרח תעכב את הליכי ההוצאה לפועל, ולצורך זאת, כמובן לאחר התייעצות עם עורך הדין שלכם, תצטרכו להגיש בקשה לעיכוב הליכים ובקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין.

 

הארכת מועד תשלום החוב

אם אתם רואים שאתם לא מצליחים לעמוד במספר הימים שנתנו לכם מכתב ההתראה, יש באפשרותכם להגיש בקשה להארכת מועד תשלום החוב, בדומה אפשר גם לפנות בבקשה להארכת מועד לצורך הגשת התנגדות לביצוע שטר. שימו לב, שהתנגדות שתוגש באיחור, מבטלת את הזכות שלכם לעיכוב הליכים באופן אוטומטי. מה המשמעות של זה? יחד עם בקשות אלה, עליכם להגיש בקשה לעיכוב הליכים.

 

אז למה צריך עורך דין הוצאה לפועל?

כפי שכבר הבנתם, הסיפור הזה, החל ממכתב התראה מהוצאה לפועל, ועד שתסיימו את ההליך, באופן שמאפשר לכם להמשיך בחייכם הכלכליים כרגיל, הוא כמובן אפשרי ויקרה, אבל זה תהליך. ראשית יש לבחון מבין האפשרויות, את האפשרות המיטיבה ביותר, לפי היקף החובות וההתחייבויות הכללי שלכם לרבות נכסים, פיצויים, זכויות בירושה וכד'. מדובר בהליך משפטי לכל דבר ועניין, שכולל בתוכו לרוב גם הגשת בקשות שונות, גם הגשת תצהירים המעידים על הסיפור העובדתי שלכם, המצב הכלכלי, וגם התנהלות מול נושים ועורכי הדין שלהם.

יש חשיבות רבה לכך שתתייעצו עם עורך דין כבר בשלב קבלת מכתב ההתראה, וזאת כדי שתנהגו באופן שימקסם את האינטרסים שלכם בצורה הטובה ביותר. זכרו, כל אמירה עובדתית שלכם, כל תצהיר וגרסה, יכולה בסוף להיבדק בבית משפט, ולכן, לכל מסמך ותגובה יש חשיבות, וכדאי לקחת זאת בחשבון ולפנות לקבלת ייעוץ מעורך דין שמתמחה בייצוג חייבים בהליכי ההוצאה לפעול

תוכן עניינים

לא רוצים לשכוח את המידע? שלחו לעצמכם את המאמר >>>
שתף בוואטסאפ
עורך דין אורי גילת
עורך דין אורי גילת

עו"ד אורי גילת מתווה באופן אישי את דרכי הטיפול בכל התיקים במשרד, וזאת ביחד עם צוות עתיר ניסיון וידע, תוך שימת דגש על יצירתיות, בניית אסטרטגיה משפטית נכונה, מחקר משפטי מעמיק ומאבק חסר פשרות עד למיצוי זכויותיו של כל לקוח.

מאמרים נוספים
פתיחת חשבון בבנק הדואר ללקוח מוגבל
מהן הזכויות שקבע החוק ומהן ההגבלות, מהי הוראה 422 של המפקח על הבנקים, כל המידע הדרוש במדריך שלפניכם >>>
עיקול חשבון בנק ללא התראה
עיקול חשבון בנק ללא התראה – איך דואגים לטיפול מהיר ויעיל בבעיה?
עורך דין חובות
מה זה עורך דין חובות? ואיך הוא יכול לסייע לכם לטפל בחובות הכספיים שלכם? בנוסף, הסברנו כיצד החוק בא לעזור לחייבים לסגור את התיקים בהוצאה לפועל, למחוק חובות ועוד.
איך בודקים עיקול על חשבון בנק?
איך בודקים עיקול על חשבון בנק? כל מה שחשוב לדעת אם חשבון הבנק שלך מעוקל על ידי ההוצאה לפועל
תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק?
תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק? המטרה: ביטול עיקול חשבון בנק במהירות האפשרית בקלות ובמינימום נזקים
רשימת תיקים לחייב – עו"ד אורי גילת מסביר מהן האפשרויות של חייבים
אז מה באמת אתם יכולים לעשות? מהי האפשרות המומלצת ביותר? ומהי רשימת תיקים לחייב בכלל? כל הפרטים, עם הסבריו המלומדים של עורך דין אורי גילת, במאמר שלפניכם.
בדיקת עיכוב יציאה מהארץ – איך מתבצעת ומה עושים שהוטל צו עיכוב יציאה?
במאמר זה נפרט מהן הדרכים באמצעותן תוכלו לבצע בדיקת עיכוב יציאה מהארץ לפי תעודת זהות או במענה הטלפוני, ונסביר מהם התנאים שמאפשרים ביטול עיכוב יציאה מהארץ באופן מידי, ואילו עוד אפשרויות עומדות לרשותכם?
ביטול עיקול משכורת
עיקול משכורת הוא אחד מאמצעי הגבייה האפקטיביים ביותר שעומדים לרשות הנושים במערכת ההוצאה לפועל, והם משתמשים בהם לרוב בצורה דורסנית לשם גביית חובות כאשר אין לחייב נכסים או רכוש לעקל. במאמר זה נרחיב על הנסיבות שבהן מוטל עיקול על משכורתו של חייב, תוך התייחסות להגנות הקיימות בחוק הגנת השכר שחובה עליכם לדעת!, ונסביר כיצד ניתן לבצע ביטול עיקול משכורת בהוצאה לפועל, ומדוע מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום.
הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש
מה זה אומר "הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש"? מה כולל ההליך וממה צריך להימנע? למה צריך עורך דין במקרה כזה? ואיך בוחרים את עורך הדין המתאים ביותר עבורנו?
ערעור על החלטת רשם ההוצאה לפועל
מה קורה כאשר אנחנו מתנגדים להחלטה של רשם ההוצאה לפועל? כיצד מתנהל הליך ערעור על החלטת רשם ההוצאה לפועל? מה כדאי לדעת? ומה הסיבה המרכזית לפנות לעורך דין הוצאה לפועל במקרים אלו?
עורך דין עיקולים – המטרה לסגור את תיקי החובות במינימום סיכונים ונזקים
עורך דיו עיקולים: איך עורך דין שהמייצג חייבים מבטל עיקול חשבון בנק ועיקול משכורת בהוצאה לפעול? מהן הדרכים המומלצות לבטל עיקולים? מומלץ לקריאה
עורך דין הוצאה לפועל חינם – פתחו נגדך תיקים בהוצל"פ? יש דרכים להתמודד ולחזור לשליטה כלכלית
מה זה עורך דין הוצאה לפועל חינם? סיוע משפטי עבור מי שפתחו נגדו תיקים הוצאה לפועל, ואילו דרכים יש כדי להתמודד עם החובות ולחזור לשליטה כלכלית?

מתמודדים עם חובות?

השלימו פערי ידע | דעו שיש מגוון פתרונות יצירתיים | פנו לייעוץ משפטי  
היערכות נכונה תסייע לכם למזער נזקים, להימנע מטעויות או לפחות לצמצם אותן.

הכנו לכם שלושה מדריכים מרוכזים ופרקטיים לניהול חובות שמותאמים למצבים השונים לצד כללי זהירות חשובים, טיפים לחייבים, ושיטות נפוצות להגנה על הנכסים.

הירשמו והמדריך הראשון ישלח אליכם ישירות לנייד (זמן קריאה: 3 דקות)
תרצו לשוחח עימנו? סמנו בתחתית העמוד או התקשרו. בהצלחה!

מעבר לצ׳אט
💬 צריכים עזרה?
שלום 👋
דברו איתי בוואטסאפ