חייגו לייעוץ:
077-803-5216

תשלום הוצאה לפועל – עו"ד אורי גילת מסביר "קודם תבדקו ורק אז תשלמו"

רוצים לבצע תשלום הוצאה לפועל? במאמר זה נסביר איך באפשרותכם לשלם תשלום שובר הוצאה לפעול במזומן או בכרטיס אשראי, דרך המערכת של הוצאה לפועל תשלום חוב. לאחר מכן נסביר למה חשוב שתבדקו את עצמכם רגע לפני שאתם מבצעים תשלום חוב בהוצאה לפועל (ראו אם המקרה שלכם דומה לדוגמאות שבמאמר), ולקראת סיום התייחסנו לאפשרויות שעומדות לרשותכם. כל הפרטים, במאמר שלפניכם.   

מה זה מכתב התראה? ובאילו מקרים נכון לבצע תשלום הוצאה לפועל?

אז קיבלתם את מכתב ההתראה של ההוצאה לפועל, שאומר לכם שתוך עשרים או שלושים יום אתם צריכים לשלם את החוב, ואם לא, יינקטו נגדכם הליכי גבייה. נמליץ לא להתעלם, במיוחד כשמדובר בחוב שאפשר "להשתלט" עליו. כי לאחר שתחלוף תקופת הזמן ולא תחזירו את החוב או תנקטו בדרך אחרת לקידום תשלום הוצאה לפועל, כנראה שיוטלו עליכם סנקציות מכבידות. אם זה צו עיכוב יציאה מהארץ, אם זה עיקול חשבון הבנק, ביטול כרטיסי אשראי, והגבלות נוספות.

 

אז איך תכל'ס אני מבצע תשלום חוב בהוצאה לפועל?

ישנן מספר דרכים לביצוע תשלום חוב בהוצאה לפועל, ובאמצעות אתר רשות האכיפה והגבייה תשלום חוב מתאפשר במספר דרכים, וזאת כדי למנוע מצב של התארכות זמן ההחזר, שעלולה לגרום לסנקציות כאמור:

הדרך הסבר
העברת הסכום ישירות לזוכה החייב  יכול להעביר את סכום החוב באופן ישיר לעורך הדין של הזוכה, ובמקרים מסומים גם ישר לזוכה עצמו, בהתאם לסיכום שנערך בין הצדדים (נמליץ להעלות את סיכום הדברים על כתב, כמובן לפני העברת הכספים). הזוכה נדרש להודיע ללשכת הוצאה לפועל על שקיבל תשלום, וזאת תוך 7 ימים.
תשלום שובר הוצאה לפועל בבנק הדואר ניתן לבצע תשלום שובר הוצאה לפועל, באחר מסניפי בנק הדואר – גם דרך לא מסובכת כלל. אתם צריכים את מספר השובר, אין צורך בשובר פיזי, וזו הדרך להקלה ביותר למי למעוניין להעביר תשלום הוצאה לפועל במזומן.
ביצוע תשלום בלשכת ההוצאה לפועל במכתב האזהרה אתם אמורים לקבל את שם לשכת ההוצאה לפועל שמטפלת בתיק. תוכלו לבצע תשלום ישירות דרכה.

שימו לב שניתן לשלם דרך לשכת ההוצאה לפועל באמצעות כרטיס אשראי, אך נדרש שהכרטיס יהיה על שם החייב, והסכום לתשלום הוגבל לסך של עד – 35,000 ₪.

(נציין, שדרך המערכת עצמה, מבלי להגיע ללשכת ההוצאה לפועל, אפשר לשלם עד לסך של 20,000 ₪)

אפשר לבצע תשלום הוצאה לפועל גם על ידי הגדרת הרשאה לחיוב חשבון (הוראת קבע) הרבה פעמים חייבים לא נגשים לשלם, בגלל הקושי לתאם תור בבנק הדואר, ומפספסים תשלומים, ומתי שהוא מרימים ידיים.

 

כיום, ניתן כאמור להגדיר הרשאה לחיוב חשבון. יש טופס הרשאה לחיוב חשבון שניתן להוריד מאתר ההוצאה לפועל, ולגשת להחתים את הבנק שלכם. לאחר מכן, עליכם לשלוח את הטופס, חתום על ידי הבנק שלכם, ללשכת ההוצאה לפועל.

נציין שאפשר לבצע תשלום גם בהעברה בנקאית או בשיק בנקאי לאחר העברה, יש לעדכן את ההוצאה לפועל ולשלוח להם אסמכתא על ביצוע העברה, שמרו את האסמכתא, תעקבו לקראות שאכן בוצע שיוך לתיק שלכם.

 

המתינו כ- 7 ימים, ולאחר מכן בדקו באזור האישי שהתשלום אכן נלקט ומופיע אצלכם במערכת.

תשלום הוצאה לפועל – עוד אורי גילת מסביר קודם תבדקו ורק אז תשלמו
תשלום הוצאה לפועל – עוד אורי גילת מסביר קודם תבדקו ורק אז תשלמו

 

אז מה קורה לאחר שאני משלם את כל החוב?

מיד לאחר שתסיימו לשלם את מלוא הסכום או את החוב המוסכם למול הזוכה, אתם אמורים לקבל אישור על כך שנסגר תיק ההוצאה לפועל. אם הזוכה מקבל תשלום ישירות לידיו, כלומר הוא בעצמו או עורך דינו, חובה עליו לעדכן את לשכת ההוצאה לפועל תוך 7 ימים. אם לאחר 30 ימים אתם רואים שתיק ההוצאה לפועל עדיין לא נסגר, תוכלו להגיש בקשה לסגירת תיק הוצאה לפועל.

כאמור, אפשר לבצע הסדר חובות מול הזוכה או הזוכים שלכם, כך שלא בהכרח שתצטרכו לשלם את מלוא החוב המופיע בתיק או בתיקים שלכם, ואפשר גם להביא לסגירת תיק בדרכים אחרות, למשל על ידי פנייה לרשם ההוצאה לפועל, שיורה על סגירת תיק מחוסר מעש (יש לבדוק מול הלשכה או דרך מערכת ההוצאה לפועל, באזור האישי, שהתנאי למוביל לסגירת התיק אכן מתקיים).

 

מה עם תשלום חוב חלקי?

קיימת גם אפשרות שהחייב יידרש לשלם תשלום חוב חלקי. מתי זה קורה? לרוב מדובר על הפעלת סנקציה שהמטרה שלה היא לגרום לחייב לשתף פעולה ולהסדיר את חוב, כמו למשל, הוצאת צו מאסר או צו הבאה בהוצאה לפועל. אפשר לראות שבצווי מאסר בהוצאה לפועל, נוהגים הרשמים לקבוע סכום מסוים שאם החייב ישלם אותו, הצו יבוטל (נציין שמדובר על תיקי מזונות בלבד, שכן היום לא ניתן לאסור אדם בגין חוב אזרחי "רגיל").

כלומר לאחר שהחייב ישלם תשלום יחסי עבור ביטול אותו הליך גבייה ספציפי, סנקציה אכן תבוטל, אך תיק ההוצאה לפועל שעומד (לרוב) על סכום גבוה יותר, יישאר פתוח עד סילוק החוב במלואו. כמובן שגם כאן, אם החייב ביצע תשלום חוב ישירות לזוכה או לעורך הדינו, עליהם לעדכן את ההוצאה לפועל בתוך 7 ימים מה הסכום שהועבר אליהם (אולם עדיף במקרים אלו לבצע את תשלום הוצאה לפועל ישירות דרך הלשכה, כך לא תהיו תלויים בעדכון הזוכה). כמובן שגם החייב בעצמו יכול להגיש בקשה לביטול הליך זה, וכל הליך אחר.

 

משלמים כל חודש שובר תשלום הוצאה לפועל? ייתכן ואתם "זורקים כסף לפח"

אנו נתקלים בלא מעט חייבים שנמצאים שנים בהוצאה לפועל, משלמים ומשלמים, והם לא רואים את הסוף. למה זה קורה? ממגוון סיבות. למשל, חייבים שהיו מעוקלים או חששו מפני עיקול, הגישו בקשה להכריז עליהם כחייבים מוגבלים באמצעיים, והרשם איחד את התיקים שלהם, וקבע צו תשלומים חודשי, שלא מכסה את הריבית השנתית שנצברת בתיק ההוצאה לפעול.

כלומר, במקום לגשת להליך שיש לו התחלה, אמצא וסוף! מדובר במצב אבסורדי שבו בחירת מסלול משפטי לא נכון, גרם "לחתונה קתולית" עם החובות, ולרוב אנו נתקלים בחייבים שהמשיכו לשלם, כי הם לא היו מודעים לאפשרויות שעומדות לרשותם, וחלק המשיכו לשלם, רק כדי לא להתמודד מול המערכת. אם זה המצב שלכם, המשיכו לקרוא.

 

האם ביצוע תשלום חוב הוצאה לפועל מוביל אותי לשיקום כלכלי?

שאלו את עצמכם, האם יש תועלת אמיתית בתשלומים אלו שיובילו באמת לשיקום כלכלי אמיתי שלכם? מומלץ לבחון את הדברים בצורה רחבה, גם מחוץ למערכת ההוצאה לפועל, למשל, אם יש לכם הלוואות נוספות בבנק, ואתם "מתגלגלים" אבל אתם מודעים לכך שאין לכם באמת סיכוי לשלם את כלל ההתחייבויות שלכם, לאורך זמן. יש להכיר בכך ומומלץ לעשות שינוי, ולפחות להבין מה החלופות המשפטיות המתאימות לכם.

(לעיתים אכן יש "סיבה מוצדקת" להמשיך ולשלם את החוב, למרות שזה לא מקדם לשום מקום, ונתקלים בזה למשל, כשיש אדם קרוב שחתם כערב נוסף לחשבון בנק או להלוואה. אך כדאי שתדעו שגם במצב של ערב נוסף, יש חלופות משפטיות מתאימות).

אז אם אין תועלת ממשית, מומלץ להכיר בכך ולעשות שינוי. כיום יש מספר אפשרויות משפטיות, אפשרויות מצוינות, פרקטיות, לסיים עם החובות, ומומלץ לבחור הליכים שיש להם התחלה, אמצע – וסוף! בדגש על – סוף!.

 

מה תפקידו של עורך דין הוצאה לפועל?

עוד לפני שאתם נכנסים להליך ההוצאה לפועל, וכל ענייני הסדרי החובות השונים, והתשלומים. עליכם לדעת שישנם מספר הליכים שונים שבאפשרותכם לבחור באיזה אחד מהם להתקדם. לכל הליך יש יתרונות ויש חסרונות כמובן, ונסיבות המקרה שונות בין מקרה אחד, לאחר.

בכל מקרה, מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין הוצאה לפועל, שיעזור לכם לבחור את ההליך המתאים ביותר עבורכם לתשלום החובות וההוצאה לפועל. עורך הדין, במסגרת שיחת ייעוץ ראשונית, יבחן את מכלול פרטי המקרה שלכם, יבדוק מה מצבכם הפיננסי, ומה גובה החובות, וכמובן ישאל הרבה שאלות כדי להתאים את ההליך המתאים, ובעיקר כדי למנוע מצב שבו הסתבכות כלכלית שלכם, יכולה לגרום להסתבכות של קרובי משפחתכם והקרובים אליכם, בעקבותיכם, ומזה בוודאי אתם רוצים להימנע.

ככלל, ועד שתקבלו ייעוץ משפטי פרטני, מומלץ להימנע מהחתמת ערבים ולקיחת הלוואות "פלסתר" (איך תזהו שאתם במצב הזה? מדובר על הלוואות שמכסות הלוואות קודמות, בפועל הלוואות אלו לא מועילות, אלא בדיוק ההפך, הן מעמיקות את הבור כי הן בסך הכול מאפשרות "להתגלגל" עוד כמה חודשים עד שיגמר הכסף, ואז רצים מהלוואה להלוואה – זו לא הדרך!). כמו כן, מומלץ לא לגעת בכספי הפנסיה שלכם, וכחלק מזה, מומלץ לא ליטול הלוואה על חשבון קרן הפנסיה, לא לשעבד אותה, כנ"ל גם לגבי קרן ההשתלמות.

 

מה יעשה עורך דין?

כאמור, מלבד הבנת המצב ושיחת הייעוץ, עורך הדין ידע לאסוף את כל הנתונים, ולהדריך אתכם איך לצמצם את הנזקים. הוא יכול לבדוק, האם יש לכם אפיקי הכנסה נוספים, או כל מיני הכנסות צפויות לעתיד הקרוב, ומצד שני עליו לשקף לכם סיכונים צפויים, אם זה זכויות בירושה, קרן השתלמות ועוד.

 

מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין בקשר לביצוע תשלום הוצאה לפועל?

על מנת שעורך הדין יוכל לסייע לכם, נכון יהיה לפנות אליו כמה שיותר מוקדם, ועדיף שתפנו לייעוץ לפני הגשת המסמכים. למה? המסמכים בעצם "מספרים" את הסיפור העובדתי, וברגע שהגשתם את המסמכים, זה הסיפור העובדתי שהוגש מטעמכם, על כל המשמע מכך. בדיוק מהסיבה הזאת, מומלץ מאוד שההתייעצות עם עורך דין שמבין בהליכי הוצאה לפועל, תתקיים עוד לפני הגשת המסמכים.

 

תשלום בימי האזהרה וחקירת יכולת

אם שילמתם את החוב עוד בימי האזהרה, התיק ייסגר והזוכה לא יוכל לנקוט כלפיכם בהליכים שונים הכוללים סנקציות. אם אתם פשוט לא מסוגלים לשלם את החוב, יש לכם את הזכות להתייצב בפני רשם הוצאה לפועל, ושהוא יערוך לכם חקירת יכולת, שתבדוק את היכולת לשלם, וייתן החלטה, ובאפשרותו גם להורות על איחוד תיקים לפי החוק החדש, אם יש מספר תיקים, או על פריסת החוב לתשלומים אם מדובר בתיק בודד.

 

הסדר פשרה על החוב

הזכרנו מספר דרכים לשלם את החוב, אבל צריך לדעת, שבמקרים מסוימים עומדת לחייב אופציה נוספת להתמודד עם תשלום הוצאה לפועל, וזה הסדר חובות. בדרך כלל, יערך משא ומתן מול הזוכים, במטרה לגבש הסכמות על תשלום חלק מהחוב, או פריסת תשלומים נוחה. הזוכה צריך לעדכן על הסדר הפשרה את לשכת ההוצאה לפועל, ואז הלשכה תצטרך לעכב את הליכי הגבייה.

 

האם אני כחייב יכול להתנגד לחוב?

החייבים, מלבד תשלום החובות במספר דרכים, יכולים להגיש התנגדות לביצוע שטר, או התנגדות לתביעה על סכום קצוב. אם זה בגלל שמדובר בחוב פיקטיבי, טעות בזיהוי, או מסמכים כוזבים. אפשר להגיש בקשת התנגדות תוך 30 יום ממועד מכתב האזהרה, כדי לקבל עיכוב הליכים אוטומטי. אם חלף המועד, מה עושים? עליכם לצרף עם זה תצהיר חתום ומאומת על ידי עורך דין, יחד עם הסיבות לעיכוב הגשת בקשת התנגדות. יש להגיש את בקשת ההתנגדות, וגם את הארכת המועד, יחד.

שוב, שימו לב שההתנגדות צריכה להיות מגובה במסמכים, היות ומדובר בבקשה שהיא כמו בקשת רשות להתגונן בהליך אזרחי רגיל, ותידון בהליך בסדר דין מקוצר, ישירות מול ראש ההוצאה לפועל.

 

אז מה תפקיד עורך הדין ואיך בוחרים אותו?

עורך הדין יוכל להסביר ולהדריך אתכם, מה עליכם לעשות וממה עדיף להימנע, ילווה אתכם החל משלב האבחון ועד לניהול משא ומתן עם הזוכה ועורך דינו, לרבות מול רשם ההוצאה לפועל או בית המשפט. מומלץ לבחור עורך דין שמנוסה בייצוג חייבים וקיבלתם עליו המלצות. כך תוכלו להבטיח שהזכויות שלכם ישמרו כמו שצריך, ובצורה הטובה ביותר. בהצלחה.

תוכן עניינים

לא רוצים לשכוח את המידע? שלחו לעצמכם את המאמר >>>
שתף בוואטסאפ
עורך דין אורי גילת
עורך דין אורי גילת

עו"ד אורי גילת מתווה באופן אישי את דרכי הטיפול בכל התיקים במשרד, וזאת ביחד עם צוות עתיר ניסיון וידע, תוך שימת דגש על יצירתיות, בניית אסטרטגיה משפטית נכונה, מחקר משפטי מעמיק ומאבק חסר פשרות עד למיצוי זכויותיו של כל לקוח.

מאמרים נוספים
פתיחת חשבון בבנק הדואר ללקוח מוגבל
מהן הזכויות שקבע החוק ומהן ההגבלות, מהי הוראה 422 של המפקח על הבנקים, כל המידע הדרוש במדריך שלפניכם >>>
עיקול חשבון בנק ללא התראה
עיקול חשבון בנק ללא התראה – איך דואגים לטיפול מהיר ויעיל בבעיה?
עורך דין חובות
מה זה עורך דין חובות? ואיך הוא יכול לסייע לכם לטפל בחובות הכספיים שלכם? בנוסף, הסברנו כיצד החוק בא לעזור לחייבים לסגור את התיקים בהוצאה לפועל, למחוק חובות ועוד.
איך בודקים עיקול על חשבון בנק?
איך בודקים עיקול על חשבון בנק? כל מה שחשוב לדעת אם חשבון הבנק שלך מעוקל על ידי ההוצאה לפועל
תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק?
תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק? המטרה: ביטול עיקול חשבון בנק במהירות האפשרית בקלות ובמינימום נזקים
רשימת תיקים לחייב – עו"ד אורי גילת מסביר מהן האפשרויות של חייבים
אז מה באמת אתם יכולים לעשות? מהי האפשרות המומלצת ביותר? ומהי רשימת תיקים לחייב בכלל? כל הפרטים, עם הסבריו המלומדים של עורך דין אורי גילת, במאמר שלפניכם.
בדיקת עיכוב יציאה מהארץ – איך מתבצעת ומה עושים שהוטל צו עיכוב יציאה?
במאמר זה נפרט מהן הדרכים באמצעותן תוכלו לבצע בדיקת עיכוב יציאה מהארץ לפי תעודת זהות או במענה הטלפוני, ונסביר מהם התנאים שמאפשרים ביטול עיכוב יציאה מהארץ באופן מידי, ואילו עוד אפשרויות עומדות לרשותכם?
ביטול עיקול משכורת
עיקול משכורת הוא אחד מאמצעי הגבייה האפקטיביים ביותר שעומדים לרשות הנושים במערכת ההוצאה לפועל, והם משתמשים בהם לרוב בצורה דורסנית לשם גביית חובות כאשר אין לחייב נכסים או רכוש לעקל. במאמר זה נרחיב על הנסיבות שבהן מוטל עיקול על משכורתו של חייב, תוך התייחסות להגנות הקיימות בחוק הגנת השכר שחובה עליכם לדעת!, ונסביר כיצד ניתן לבצע ביטול עיקול משכורת בהוצאה לפועל, ומדוע מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום.
הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש
מה זה אומר "הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש"? מה כולל ההליך וממה צריך להימנע? למה צריך עורך דין במקרה כזה? ואיך בוחרים את עורך הדין המתאים ביותר עבורנו?
ערעור על החלטת רשם ההוצאה לפועל
מה קורה כאשר אנחנו מתנגדים להחלטה של רשם ההוצאה לפועל? כיצד מתנהל הליך ערעור על החלטת רשם ההוצאה לפועל? מה כדאי לדעת? ומה הסיבה המרכזית לפנות לעורך דין הוצאה לפועל במקרים אלו?
עורך דין עיקולים – המטרה לסגור את תיקי החובות במינימום סיכונים ונזקים
עורך דיו עיקולים: איך עורך דין שהמייצג חייבים מבטל עיקול חשבון בנק ועיקול משכורת בהוצאה לפעול? מהן הדרכים המומלצות לבטל עיקולים? מומלץ לקריאה
עורך דין הוצאה לפועל חינם – פתחו נגדך תיקים בהוצל"פ? יש דרכים להתמודד ולחזור לשליטה כלכלית
מה זה עורך דין הוצאה לפועל חינם? סיוע משפטי עבור מי שפתחו נגדו תיקים הוצאה לפועל, ואילו דרכים יש כדי להתמודד עם החובות ולחזור לשליטה כלכלית?

מתמודדים עם חובות?

השלימו פערי ידע | דעו שיש מגוון פתרונות יצירתיים | פנו לייעוץ משפטי  
היערכות נכונה תסייע לכם למזער נזקים, להימנע מטעויות או לפחות לצמצם אותן.

הכנו לכם שלושה מדריכים מרוכזים ופרקטיים לניהול חובות שמותאמים למצבים השונים לצד כללי זהירות חשובים, טיפים לחייבים, ושיטות נפוצות להגנה על הנכסים.

הירשמו והמדריך הראשון ישלח אליכם ישירות לנייד (זמן קריאה: 3 דקות)
תרצו לשוחח עימנו? סמנו בתחתית העמוד או התקשרו. בהצלחה!

מעבר לצ׳אט
💬 צריכים עזרה?
שלום 👋
דברו איתי בוואטסאפ