חייגו לייעוץ:
077-803-5216

חוב למרכז לגביית קנסות

אם הוטל צו עיקול על חשבון הבנק שלכם מטעם מרכז לגביית קנסות, כנראה שאתם חייבים כסף למדינה, ולרוב זה כתוצאה מדוחות או קנסות משטרה שלא שולמו במועדם, ועברו למרכז לגביית קנסות לצורך הפעלת הליכי גבייה. אז מה זה אומר המרכז לגביית קנסות? מה עושים במקרה וגילתם שיש לכם חוב למרכז לגביית קנסות? מה ההליך בדיוק? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

המרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות – מה זה אומר?

קודם כל, צריך לדעת שהמרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות הוא בעצם חלק מרשות האכיפה והגבייה. מקור הסמכות של המרכז הוא מכוח חוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, התשנ"ה – 1995. מה תפקידו של המרכז לגביית קנסות בעצם? משמו אפשר להבין שתפקידו הוא גביית חובות שונים, בעיקר חובות שלא שולמו בזמן. ייתכן "ותפסתם" את זה יחסית מוקדם, כך שהחוב כיום יהיה יחסית קרוב לסכום הקרן, וייתכן ואלו יהיו חובות ישנים שתפחו בצורה משמעותית לאורך השנים לאחר שצברו ריביות גבוהות. מניסיוננו, כל אחד יכול למצוא את עצמו תחת הליכי גבייה של המרכז לגביית קנסות, היות והם גוף שגובה סוגי חובות רבים, חלקם מאוד נפוצים, כמו דוחות או קנסות משטרה, והתוצאה היא שאנשים מכל קצוות האוכלוסייה עלולים להידרש להתנהלות מולם. בהמשך נפרט מהן בדיוק הסמכויות מנהל המרכז, ואלו דברים עליכם לדעת, בתור חייבים, כשאתם נאלצים להתמודד למול המרכז לגביית קנסות, וגם איך ניתן לבצע תשלום קנס משטרה לרבות תשלום דוח משטרה.

לאלו שנכון לרגע זה מתמודדים עם צו עיקול חשבון בנק פעיל, תוכלו להסתייע במאמר שמסביר איך אפשר לבטל עיקול חשבון בנק? וכן, מתי ניתן לעקל חשבון בנק ומתי לא? ואיך החוק "מבטל" אוטומטית עיקול חשבון בנק "ומציל" סכום יחסי גם במצב של חשבון מעוקל?.

 

סוגי הקנסות בהם מטפל המרכז לגביית קנסות

קנס הסבר
קנס ברירת משפט או דו"ח משטרה קנסות שנמסרים מיד, ואין צורך במפגש מול שופט – אם זה בגין עבירות תנועה, כמו למשל חציית קו הפרדה רצוף, או דיבור בטלפון סלולרי בזמן נהיגה, ואם זה כל דו"ח שממלא שוטר, כמו למשל דו"ח על רעש בשעות מסוימות.
קנסות פליליים שהטיל בית המשפט כחלק מעונש במשפט פלילי, הנאשם מקבל הרבה פעמים קנס. מדובר בעונש נלווה לעונש מאסר, יחד עם מאסר על תנאי לפעמים, ועל הנאשם לשלם קנס לקופת המדינה.
תשלום פיצויים לנפגעי עבירה בהליך פלילי ישנן מספר סוגי עבירות, שהנאשם שמורשע בהן, והוא צריך לשלם פיצוי לנפגע עבירה. אם זה עבירות סחר בנשים, עבירות אלימות ומין, ועבירות הונאה ומרמה. גם עבירות רצח, יכולות להיכלל בקטגוריה זו. מרבית הקנסות מועברים לקופת המדינה, ולאחר מכן, משם, התשלום מועבר ישירות לנפגע העבירה.
הסדר מותנה – קנס פלילי החל משנת 2013, ניתן להביא לסגירת תיק פלילי, במקום בהגשת כתב אישום או בסגירתו באמצעות אחת מעילות הסגירה שבחוק, בעזרת הגעה להסדר מותנה – כלומר הסכם בין החשוד בעבירה למדינה, בו הוא מתחייב למספר תנאים, בין השאר הטלת קנס או פיצוי לנפגע העבירה.
חובות מההליך האזרחי זה יכול להיות תשלום של אגרות משפטיות, יכול להיות הוצאות משפט, וגם אגרות ייצוג לסנגוריה או אגרות הוצאה לפועל – במידה ואלו לא שולמו בזמן, הם יעברו למסלול גבייה של המרכז לגביית קנסות.
חובות למשרדי ממשלה משרדי ממשלה אחראים גם הם ללא מעט מהחובות שלנו, אם זה אכיפה של חוקי עבודה. אם זה תשלום בשל העסקת עובדים זרים, אם זה היטלי הפקה של רשות המים, תשלום שירותים וטרינריים, תשלום עבור קנס על מעבר חוק הונאה בכשרות, אי הצגת מחירים – כל אלה, מועברים גם הם למסלול גבייה של המרכז לגביית קנסות.
קנסות מנהליים רשות מנהלית יכולה לתת קנסות, ואין מדובר בקנסות על רקע פלילי, אלא יותר מסוג הקנסות כמו בנייה בניגוד להיתר, או עבירות שקשורות ביבוא, ייצוא, או שיווק מוצרים.
חובות לרשות המיסים כל חוב שיש לכם לרשות המיסים, יטופל מול המרכז לגביית קנסות.
עבירות מיוחדות אם עברתם עבירה מיוחדת כלשהי, שלא תוארה כבר פה למעלה, ותצטרכו לשלם עבורה קנס, ולא שילמתם בזמן, החוב בגין הקנס, יועבר גם הוא למסלול גבייה של המרכז לגביית קנסות.
חובות למרכז לגביית קנסות
חובות למרכז לגביית קנסות

 

הסמכויות המופיעות בחוק המרכז לגביית קנסות

החוק מפרט מספר סמכויות, שנתנו לגורמים שונים, וזאת במסגרת חוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, התשנ"ה – 1995, הגורמים הללו יכולים גם להקל, וגם להחמיר, ובעצם להתאים את החוב למי שחייב אותו, כמובן בהתאם לנסיבות הספציפיות של אותו מקרה. עורך הדין שעמו תתייעצו, בדרך כלל ייעץ לכם לפנות לאחד מבין גורמים אלו, כדי שיוכל לבחון את בקשתכם.

 

פריסה או דחייה של החוב למרכז לגביית קנסות

לפי סעיף 5ב לחוק, בסמכותו של מנהל המרכז לגביית קנסות, אם החייב ביקש, לדחות חוב או לפרוס אותו, וזאת כמובן אם הוא השתכנע שהסיבה שהחוב לא שולם היא סבירה. המנהל יכול ליתן החלטה בדבר החוב גם במקרה שיש נסיבות אישיות ייחודיות אחרות, שגם מצדיקות את הדחייה הזו או לחילופין, את פריסת החוב. שימו לב, שניסוח הבקשה לפריסה או דחייה, תלוי מה בדיוק אתם רוצים, דורש הקפדה על כתיבת עובדות ונימוקים משכנעים, ולכן מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין שמתמחה בתחום זה, שיוכל לסייע לכם להציג את הדברים בצורה נכונה.

 

פטור מתשלום תוספת פיגורים

גם בנקודה זו, החוק בסעיף 5ג, מאפשר לפטור את אותו חייב מתשלום ריבית פיגורים. ריבית זו נוספה לחוב והצטברה לאורך השנים, ולעיתים ריבית זו מביאה לכך שהחוב מוכפל, ולעיתים אף הרבה מעבר לכך. לכן, אם מנהל מהרכז לגביית קנסות שוכנע שהסיבה שלא בוצע התשלום במועדו הייתה סבירה, או שהתקיימו נסיבות אישיות חריגות אחרות, הוא יכול לפחית או לבטל את תוספת ריבית זו. שימו לב שגם כאן, בקשה שתנוסח בצורה נכונה תגדיל את הסיכוי שמנהל המרכז יפעיל את סמכותו לטובת קבלת בקשתכם, וקיימת סבירות גבוהה יותר שהיא תתקבל.

 

הטלת הגבלות על החייב

כמו בהליכים דומים בהוצאה לפועל, או אם מדובר בהליך חדלות פירעון, גם במצב של חובות במרכז לגביית קנסות ניתנת האפשרות להטיל הגבלות שונות במטרה להחיש את גביית הכספים. אם זה הגבלות על יציאה מהארץ, אם זה הגדרת אותו חייב כלקוח מוגבל בבנקים, ואם זה הגבלת החייב מהחזקת  כרטיס אשראי ועוד. שימו לב, מתשלום החוב עצמו המנהל אינו יכול לפטור את החייב, והוא גם לא יכול לפטור מתוספת פיגורים ככל שמדובר בפיצוי לנפגע עבירה (נציין שנוכח חומרת העבירות המקנות לנפגע העבירה פיצוי פלילי, המחוקק לא מאפשר מתן הקלות ולכן האמור לעיל, מתייחס בעיקר לדוחות משטרה).

 

מתי נפנה למרכז לגביית קנסות

המקרים בהם תצטרכו לפנות למרכז הן בדרך כלל אם תרצו לבקש דחייה, או לבקש פריסת התשלומים. ישנם מקרים נוספים בהן תתבצע פנייה, למשל, אם החייב רוצה לבקש שיפטרו או יפחיתו לו את ריבית הפיגורים, או רוצה לפרוס את יתרת החוב ולשלם בפריסת תשלומים. בנוסף, ניתן לבקש עיון חוזר בהחלטה, וכן להגיש בקשה לביטול הגבלה כלשהי שהוטלה עליכם כחייבים.

 

איך מחלקים את הכסף כשיש מספר חובות?

אם לחייב מסוים יש מספר תיקים עם חובות למרכז לגביית קנסות, התשלומים שהוא יעביר יחולקו בין התיקים השונים באופן מאוזן ושווה, אלא אם החייב ביקש שהתשלום יועבר לצורך חוב מסוים. אם יש לחייב חוב מסוג פיצוי פלילי, לנפגע עבירה, הוא בעדיפות עליונה ביחס לחובות אחרים. בנוסף, ישנן הוצאות גבייה, ולכן כל סכום שמגיע, מועבר קודם לתשלום הוצאות הגבייה, ולאחר מכן לכיסוי החובות השונים.

 

איך מתבצע בדיקת קנסות לפי תעודת זהות?

כדי לבצע בדיקת קנסות לפי תעודת זהות עליכם להירשם תחילה למערכת ההזדהות הממשלתית, ולאחר מכן תוכלו להיכנס למערכת המרכז לגביית קנסות אזור האישי, שם תידרשו להזין את מספר תעודת הזהות שלכם והקוד האישי שחברתם בהרשמה למערכת ההזדהות הממשלתית, מיד תקבלו קוד אימות זמני לנייד, מלאו ברובריקה המתאימה, ותוכלו להיכנס ולהיחשף למידע המופיע בעניינכם. נציין שהאמור רלוונטי גם לצורך בירור דוחות תנועה לפי תעודת זהות.

 

איך ניתן לבצע העברת תשלום מרכז קנסות?

לרוב משתמשים באחת מבין 4 דרכים אלו שהן הנפוצות לביצוע תשלום למרכז הקנסות, אם זה תשלום באתר האינטרנט של המרכז בעזרת כרטיס אשראי. אם זה בתשלום דרך המענה הטלפוני. אם זה תשלום דרך בנק הדואר. והאחרון, באמצעות תשלום בהעברה בנקאית –  ותוכלו לבחור את הדרך הנוחה ביותר עבורכם.

 

המרכז לגביית קנסות טלפון:

יש לרשותכם מענה אנושי במוקד השירות הטלפוני: 35592* או 072-2055000, המוקד פתוח בימים א'- ה' בין השעות 8:00 עד 18:00. כמו כן באפשרותכם לבצע תשלום דרך השירות (באופן אוטומטי) 24 שעות ביממה בטלפון: 35592*.

 

במידה ותרצו לשלם דרך האינטרנט – ניתן לעשות זאת כך:

עליכם להצטייד במספר תעודת הזהות של החייב ומספר התיק במרכז לגביית קנסות, או מספר הדרכון של בעל החוב ומספר התיק במרכז (למשל אם מדובר בתושב חוץ), או שני פרטי זיהוי אחרים כמו מספר תעודת זהות של החייב ומספר רישיון נהיגה. אם מדובר בדו"ח משטרתי, תצטרכו את מספר דו"ח על מנת להזינו במערכת, וכנ"ל גם לגבי תשלום דוחות משטרה (במידה ויש כמה ותרצו לשלם אותם בנפרד). אם מדובר בחוב של חברה בע"מ, עליכם להזין את פרטי הח.פ של החברה, ומספר התיק במרכז לגביית קנסות.

 

מה יהיה עם עיקולים ששולם החוב עבורם?

במקרה שהסדרתם את חוב, התיק במרכז לגביית קנסות ייסגר, תוך שהעיקולים וההגבלות שהוטלו כתוצאה ממנו יבוטלו, וזאת תוך ימים בודדים מרגע תשלום החוב (לוקח בין 2-3 ימי עסקים עד שהמערכות מתעדכנות, וצריך לקחת זאת בחשבון, אם למשל, יש לכם מועד טיסה קרוב, ויש חשש שמערכת המחשב של משטרת הגבולות לא יספיקו להתעדכן על שבוטל צו עיכוב היציאה מהארץ נגדכם, לכן במצב זה מומלץ לדאוג גם להשגת אישור מסודר, חתום בחותמת נאמן למקור).

 

לסיכום

המרכז לגביית קנסות הוא גוף עם סמכויות רבות, ובשל העובדה שהוא הגוף שאחראי על גביית סוגי חובות רבים ומגוונים, אנשים מכל קצוות האוכלוסייה עלולים למצוא עצמם מתמודדים למול גוף זה. אז אם כעת אתם הם אלו שנדרשים להתנהל מולו, כפי שכבר נאמר, דבר ראשון התייעצו עם עורך דין שמבין בתחום המרכז לגביית קנסות וענייני הוצאה לפועל. במסגרת השיחה, עורך הדין יערוך עמכם בירור במטרה לבחון מהי דרך הטיפול הנכונה, והאם יש מקום להגיש בקשה למנהל המרכז לגביית קנסות במטרה להביא להפחתת ריביות שנוספו לחוב לצד פריסה או דחייה בהתאם לנסיבות המקרה הפרטני שלכם.

התשובה היא כן. למנהל המרכז לגביית קנסות יש סמכות בחוק, להפחית את הריביות שהצטברו על החוב, כמו כן יש לו גם סמכות לדחות או לפרוס את החוב. לצורך כך עליכם להגיש בקשה מתאימה, כמפורט בהרחבה במאמר.

התשובה היא כן. המרכז לגביית קנסות, הוא הגוף שאחראי במדינת ישראל על גביית קנסות משטרה, והוא קיבל לצורך כך סמכויות גבייה רחבות לרבות הטלת עיקול חשבון בבנק ומשכורת, הגבלת עיכוב יציאה מהארץ, ביצוע עיקולי מיטלטלין ועוד.

תוכן עניינים

לא רוצים לשכוח את המידע? שלחו לעצמכם את המאמר >>>
שתף בוואטסאפ
עורך דין אורי גילת
עורך דין אורי גילת

עו"ד אורי גילת מתווה באופן אישי את דרכי הטיפול בכל התיקים במשרד, וזאת ביחד עם צוות עתיר ניסיון וידע, תוך שימת דגש על יצירתיות, בניית אסטרטגיה משפטית נכונה, מחקר משפטי מעמיק ומאבק חסר פשרות עד למיצוי זכויותיו של כל לקוח.

מאמרים נוספים
פתיחת חשבון בבנק הדואר ללקוח מוגבל
מהן הזכויות שקבע החוק ומהן ההגבלות, מהי הוראה 422 של המפקח על הבנקים, כל המידע הדרוש במדריך שלפניכם >>>
עיקול חשבון בנק ללא התראה
עיקול חשבון בנק ללא התראה – איך דואגים לטיפול מהיר ויעיל בבעיה?
עורך דין חובות
מה זה עורך דין חובות? ואיך הוא יכול לסייע לכם לטפל בחובות הכספיים שלכם? בנוסף, הסברנו כיצד החוק בא לעזור לחייבים לסגור את התיקים בהוצאה לפועל, למחוק חובות ועוד.
איך בודקים עיקול על חשבון בנק?
איך בודקים עיקול על חשבון בנק? כל מה שחשוב לדעת אם חשבון הבנק שלך מעוקל על ידי ההוצאה לפועל
תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק?
תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק? המטרה: ביטול עיקול חשבון בנק במהירות האפשרית בקלות ובמינימום נזקים
רשימת תיקים לחייב – עו"ד אורי גילת מסביר מהן האפשרויות של חייבים
אז מה באמת אתם יכולים לעשות? מהי האפשרות המומלצת ביותר? ומהי רשימת תיקים לחייב בכלל? כל הפרטים, עם הסבריו המלומדים של עורך דין אורי גילת, במאמר שלפניכם.
בדיקת עיכוב יציאה מהארץ – איך מתבצעת ומה עושים שהוטל צו עיכוב יציאה?
במאמר זה נפרט מהן הדרכים באמצעותן תוכלו לבצע בדיקת עיכוב יציאה מהארץ לפי תעודת זהות או במענה הטלפוני, ונסביר מהם התנאים שמאפשרים ביטול עיכוב יציאה מהארץ באופן מידי, ואילו עוד אפשרויות עומדות לרשותכם?
ביטול עיקול משכורת
עיקול משכורת הוא אחד מאמצעי הגבייה האפקטיביים ביותר שעומדים לרשות הנושים במערכת ההוצאה לפועל, והם משתמשים בהם לרוב בצורה דורסנית לשם גביית חובות כאשר אין לחייב נכסים או רכוש לעקל. במאמר זה נרחיב על הנסיבות שבהן מוטל עיקול על משכורתו של חייב, תוך התייחסות להגנות הקיימות בחוק הגנת השכר שחובה עליכם לדעת!, ונסביר כיצד ניתן לבצע ביטול עיקול משכורת בהוצאה לפועל, ומדוע מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום.
הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש
מה זה אומר "הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש"? מה כולל ההליך וממה צריך להימנע? למה צריך עורך דין במקרה כזה? ואיך בוחרים את עורך הדין המתאים ביותר עבורנו?
ערעור על החלטת רשם ההוצאה לפועל
מה קורה כאשר אנחנו מתנגדים להחלטה של רשם ההוצאה לפועל? כיצד מתנהל הליך ערעור על החלטת רשם ההוצאה לפועל? מה כדאי לדעת? ומה הסיבה המרכזית לפנות לעורך דין הוצאה לפועל במקרים אלו?
עורך דין עיקולים – המטרה לסגור את תיקי החובות במינימום סיכונים ונזקים
עורך דיו עיקולים: איך עורך דין שהמייצג חייבים מבטל עיקול חשבון בנק ועיקול משכורת בהוצאה לפעול? מהן הדרכים המומלצות לבטל עיקולים? מומלץ לקריאה
עורך דין הוצאה לפועל חינם – פתחו נגדך תיקים בהוצל"פ? יש דרכים להתמודד ולחזור לשליטה כלכלית
מה זה עורך דין הוצאה לפועל חינם? סיוע משפטי עבור מי שפתחו נגדו תיקים הוצאה לפועל, ואילו דרכים יש כדי להתמודד עם החובות ולחזור לשליטה כלכלית?

מתמודדים עם חובות?

השלימו פערי ידע | דעו שיש מגוון פתרונות יצירתיים | פנו לייעוץ משפטי  
היערכות נכונה תסייע לכם למזער נזקים, להימנע מטעויות או לפחות לצמצם אותן.

הכנו לכם שלושה מדריכים מרוכזים ופרקטיים לניהול חובות שמותאמים למצבים השונים לצד כללי זהירות חשובים, טיפים לחייבים, ושיטות נפוצות להגנה על הנכסים.

הירשמו והמדריך הראשון ישלח אליכם ישירות לנייד (זמן קריאה: 3 דקות)
תרצו לשוחח עימנו? סמנו בתחתית העמוד או התקשרו. בהצלחה!

מעבר לצ׳אט
💬 צריכים עזרה?
שלום 👋
דברו איתי בוואטסאפ