חייגו לייעוץ:
077-803-5216

עיכוב הליכים בהוצאה לפועל

עיכוב הליכים בהוצאה לפועל – מה זה? אחת הזכויות המרכזיות שיש לחייב, גם במסגרת הליכי הוצאה לפועל היא הזכות לעיכוב הליכים. החייב לא צריך להגיש בקשה, אלא הוא זכאי בשל סיבות מסוימות לעיכוב ההליכים. בנוסף, גם גורם אחר יכול לבקש, במקרים מסוימים, שההליכים יעוכבו.

מה זה אומר עיכוב הליכים בהוצאה לפועל? מתי בעצם זה נעשה ובאלה נסיבות? ומה הטיפ החשוב שהנושים שלכם לא רוצים שתדעו! (ראו בהמשך המאמר, לאחר הטבלה). ולמה צריך עורך דין במקרה כזה? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

עיכוב הליכים בהוצאה לפועל

מה זה אומר בעצם? מדובר בהשהיית ההליכים כנגד החייב. מדובר בעצם בהליכי גבייה שמנהלת רשות האכיפה והגבייה. מי שיכול לקבל את ההחלטה ולהורות על העיכוב הליכי גבייה הוא רשם ההוצאה לפועל.

אם רשם ההוצאה לפועל הנחה לעכב את ההליכים בהוצאה לפועל, אי אפשר לממש צווים כאלה ואחרים נגד החייב, לרבות עיקולים על חשבון בנק או המשכורת, ובמקרים מסוימים האפשרות להטלת הגבלות מעוכבת ומבוטלת, אם זה צווי מאסר במידה וקיימים, צו עיכוב יציאה מהארץ, או צו הגבלה על הדרכון וכן הלאה.

 

מי יכול לבקש עיכוב הליכים בהוצאה לפועל?

גם אתם כמובן בתור החייבים בתיק, אך יש צד שלישי, שמושפע גם הוא מההליכים הללו. אותו צד שלישי יכול בקש לעכב את ההליכים. שימו לב שהרשם לא חייב לקבל את הבקשה. מלבד זאת, ישנם מקרים שהחוק יורה על עיכוב הליכים אוטומטי, וזאת עד בכלל בלי שום דרישה. אחת הדוגמאות לכך, כפי שגם נפרט בהמשך, היא במצב שחייב בהוצאה לפועל פתח בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי (בעבר ההליך נקרא פשיטת רגל).

עיכוב הליכים בהוצאה לפועל
עיכוב הליכים בהוצאה לפועל

 

מהם המקרים בהם יאושר עיכוב הליכים בהוצאה לפועל?

ישנם מספר מקרים, המופיעים בחוק, בהם יאושר העיכוב:

מקרה הסבר
נטענה טענת "פרעתי" אם החייב אומר שהוא כבר שילם את החוב, או כן קיים את פסק הדין שניתן, ומדובר על הזמן שאחרי פתיחת ההליך, ההליכים יעוכבו.
הודעה על כוונה לערער אם אחד מהצדדים הודיע שהוא מתכוון לערער על פסק הדין שניתן, רשם ההוצאה לפועל ובית משפט יורו על עיכוב ההליכים בהוצאה לפועל, עד שתתקבל החלטה סופית בעניין.
צד שלישי שטוען לקיום זכויות במקרקעין שעוקלו ייתכנו מקרים, שזכויות במקרקעין של החייב יעוקלו, אך אז יקום צד ג', ויטען שזכויות אלה הן בכלל שלו. בית המשפט יצטרך להכריע, של מי הזכויות במקרקעין הללו.
פלוני שנפגע מעיקול גם חפצים שאינם מקרקעין מעוקלים, ולעיתים גם לגביהם יש אי הסכמות. הרשם יכול להורות על עיכוב הליכים בהוצאה לפועל לרבות עיכוב הליך מכירת המטלטלין, וזאת כדי שבית המשפט יפסוק גם בעניין זה.
בקשת התנגדות שהוגשה באיחור אם הוגשה בקשת התנגדות לביצוע שטר, או התנגדות לתביעה על סכום קצוב, או כל דבר דומה אחר, גם אם היא הוגשה באיחור, עדיין לעיתים קרובות, יקבעו שיש בעקבותיה להורות על עיכוב הליכים בהוצאה לפועל, עד למתן החלטה סופית בעניין.

 

מתי ניתן עיכוב הליכים בהוצאה לפועל באופן אוטומטי?

כפי שכבר כתבתנו יתכנו מקרים של עיכוב הליכים אוטומטי. בין השאר, באחד מהמקרים שמפורטים להלן:

  • הוגשה בקשת התנגדות לביצוע שטר על ידי החייב – החייב הגיש בקשת התנגדות למימוש שטר, וזאת כמובן כשהוא עשה זאת בזמן, כפי שהחוק קובע.
  • החייב הגיש בקשת התנגדות לביצוע תביעה על סכום קצוב – גם כאן נדרש שהבקשה שלו תהיה לפי הזמן שקובע החוק במקרים כאלה.
  • הוגשה בקשה לבירור פסק דין – הרשם בהוצאה לפועל יכול במקרים מסוימים להגיש בקשה לבירור פסק דין, וזאת כשפסק הדין שהגיע אליו לא מספיק ברור והוא צריך הבהרות, אותן יכול לדרוש מהשופט בבית המשפט.
  • הסדר חוב – אם החייב והזוכה הגיעו להסדר ביניהם, מחוץ להוצאה לפועל, הזוכה יכול לעדכן את ההוצאה לפועל על ההסכם ביניהם, ואף לבקש שההליכים יוקפאו, כנגד החייב.
  • מקרים שההליכים בהוצאה לפועל מוקפאים אוטומטית, בין השאר אם החייב אמר שהוא רוצה לפרוע את החוב במכירת דירה. אם מונה כונס נכסים, שאמור לטפל בדירה, והוא מונה על ידי הרשם בהוצאה לפועל, ובמקרה שהחוב נפרע תוך 90 יום, וכל זה כשהובטח שהפירעון יתבצע עד חצי שנה, וזאת באישור הרשם.

 

אז תכל'ס מי יכול להגיש בקשה לעיכוב הליכים בהוצאה לפועל?

לפי המקרים שכתבתנו ניתן לדעת מי יכול להגיש בקשה לעיכוב הליכים בהוצאה לפועל. זה יכול להיות חייבים שיוכיחו שפרעו את חובם. צד שלישי שחושב שיש לו בעיות בנוגע לנכס מקרקעין שאינו רשום בטאבו ורוצה להסדיר זאת מול בית המשפט. צד שלישי שטוען לבעלות על רכוש (מטלטלין) שאמור להימכר במסגרת הליך עיקול מטלטלין.

חייבים שיש להם התנגדות לתביעה לסכום קצוב, או שמתנגדים למימוש שטר. גם חייב או זוכה שרוצים להגיש ערעור על החלטה.

 

הליך הגשת הבקשה לעיכוב הליכים בהוצאה לפועל

אפשר להגיש את הבקשה לעיכוב הליכים גם לטיפול רשם ההוצאה לפועל, וגם לבית המשפט שנתן את פסק הדין. עליכם להביא שלושה עותקים של הבקשה, וגם מסמכים רלוונטיים. אם אתם מעלים טענות עובדתיות כלשהן בבקשה, תצטרכו לצרף גם תצהיר, חתום על ידי עורך דין, שתומך בטענותיכם. שימו לב שהטיפול בבקשה הוא גם לאחר שתצטרכו לשלם אגרה.

 

ערר על דחיית הבקשה לעיכוב הליכים בהוצאה לפועל

כמו כל החלטה שיפוטית, או מעין שיפוטית, יתכנו מקרים של ערעור על בקשה לעיכוב הליכים. אם זה ערעור בדיני משפחה, כשמדובר על הקפאת הליכים בחובות. במקרה כזה יש להגיש את הערערו תוך 15 יום ממסירת ההחלטה לחייב. אם מדובר בחובות שאינם דיני משפחה, אפשר כבר תוך 20 יום ממסירת ההחלטה על הקפאת הליכים.

אם מדובר בבקשה שהוגשה לבית משפט, לא יתאפשר ישר להגיש ערעור למחוזי, אלא, יש להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי.

 

מה התועלת של עורך דין הוצאה לפועל במקרה כזה?

כפי שכבר הבנתם, מדובר בהליכים מורכבים, ועל מנת להפיק מהם את המרב, דרוש ניסיון והבנה בתחום ההוצאה לפועל שידע להדריך ולהכווין אתכם, מה הדרך הנכונה והמתאימה ביותר עבורכם (אם יש לכם למשל, זכאות לירושה עתידית, קרן השתלמות או פיצויים מעוקלים וכד', כל אלו משפיעים על בחירת המתווה המשפטי המתאים והנכון ביותר).

בנוסף, בהליכים אלו באופן טבעי נדרש לבצע משא ומתן מול רשם ההוצאה לפועל, הנושים, באי כוחם וכד', ולכן מומלץ לבחור עורך דין הוצאה לפועל בעל ניסיון, אמין, שיוכל לסייע לכם לצאת מהבור הכלכלי שבו אתם נמצאים, תוך ניצול כל כלי אפשרי שיש בידיו.

 

עיכוב הליכים חדלות פירעון – טיפ חשוב לתקופת הביניים!

חשוב לדעת, במקרה שאתם מגישים בקשה לממונה על חדלות פירעון, יכול להיות שהצו לפתיחת הליכים שיינתן לכם, יתעכב. מה עושים במקרה כזה? בדיוק לשם זה ניתן לבקש "עיכוב הליכים זמני". מדובר בבקשה דחופה, שמוגשת יחד עם הבקשה העיקרית שהגשתם. אתם בעצם מבקשים מרשם ההוצאה לפועל, שיעצור ויעכב את ההליכים באופן מידי, וכן יבטל את כל הליכי ההוצאה לפועל שכבר נפתח נגד החייב.

הבקשה הזו נקראת "בקשה לעיכוב הליכים בכלל תיקי החייב עקב פנייה להליך חדלות פירעון בהתאם לסעיף 77א לחוק ההוצאה לפועל", קוד הבקשה הוא 61 ויש למלא אותו לפי ההנחיות, מוגש על גבי טופס 705. שימו לב שבדרך כלל רשמי ההוצאה לפועל כן יאשר עיכוב הליכים זמני, ההנחה היא שבזמן הזה יהיה לחייב מספיק זמן לקבל את הצו לפתיחת הליכים לו הוא מחכה בכיליון עיניים, ואז יינתן לו עיכוב הליכים מלא וגורף מרגע קבלתו.

היות וכל הליך בהוצאה לפועל אורך זמן אחר ומתנהל בצורה שונה, כדי להשיב על השאלה כמה זמן לוקח עד קבלת עיכוב הליכים בהוצאה לפועל, יש לערוך תחילה בדיקה מקיפה מה ההליך הנכון והמתאים ביותר עבורכם, בהתאם לנתונים שפורטו במאמר. אך נציין, שקורה לא מעט שרשמי ההוצאה לפועל נוטים לאשר עיכוב הליכים בהוצאה לפועל בפרק זמן מהיר, ולעיתים גם תוך שעות בודדות.

התשובה היא כן. ברגע שרשם ההוצאה לפועל הורה על עיכוב הליכים בהוצאה לפעול, לא ניתן להטיל עיקולים על המשכורת שלכם ולא על חשבון הבנק שלכם. למה? יש עיכוב הליכים בתיק, ולכן הנושים לא יכולים לפעול נגדכם בהטלת עיקולים, כאמור לעיל.

תוכן עניינים

לא רוצים לשכוח את המידע? שלחו לעצמכם את המאמר >>>
שתף בוואטסאפ
עורך דין אורי גילת
עורך דין אורי גילת

עו"ד אורי גילת מתווה באופן אישי את דרכי הטיפול בכל התיקים במשרד, וזאת ביחד עם צוות עתיר ניסיון וידע, תוך שימת דגש על יצירתיות, בניית אסטרטגיה משפטית נכונה, מחקר משפטי מעמיק ומאבק חסר פשרות עד למיצוי זכויותיו של כל לקוח.

מאמרים נוספים
פתיחת חשבון בבנק הדואר ללקוח מוגבל
מהן הזכויות שקבע החוק ומהן ההגבלות, מהי הוראה 422 של המפקח על הבנקים, כל המידע הדרוש במדריך שלפניכם >>>
עיקול חשבון בנק ללא התראה
עיקול חשבון בנק ללא התראה – איך דואגים לטיפול מהיר ויעיל בבעיה?
עורך דין חובות
מה זה עורך דין חובות? ואיך הוא יכול לסייע לכם לטפל בחובות הכספיים שלכם? בנוסף, הסברנו כיצד החוק בא לעזור לחייבים לסגור את התיקים בהוצאה לפועל, למחוק חובות ועוד.
איך בודקים עיקול על חשבון בנק?
איך בודקים עיקול על חשבון בנק? כל מה שחשוב לדעת אם חשבון הבנק שלך מעוקל על ידי ההוצאה לפועל
תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק?
תוך כמה זמן מתבטל עיקול על חשבון בנק? המטרה: ביטול עיקול חשבון בנק במהירות האפשרית בקלות ובמינימום נזקים
רשימת תיקים לחייב – עו"ד אורי גילת מסביר מהן האפשרויות של חייבים
אז מה באמת אתם יכולים לעשות? מהי האפשרות המומלצת ביותר? ומהי רשימת תיקים לחייב בכלל? כל הפרטים, עם הסבריו המלומדים של עורך דין אורי גילת, במאמר שלפניכם.
בדיקת עיכוב יציאה מהארץ – איך מתבצעת ומה עושים שהוטל צו עיכוב יציאה?
במאמר זה נפרט מהן הדרכים באמצעותן תוכלו לבצע בדיקת עיכוב יציאה מהארץ לפי תעודת זהות או במענה הטלפוני, ונסביר מהם התנאים שמאפשרים ביטול עיכוב יציאה מהארץ באופן מידי, ואילו עוד אפשרויות עומדות לרשותכם?
ביטול עיקול משכורת
עיקול משכורת הוא אחד מאמצעי הגבייה האפקטיביים ביותר שעומדים לרשות הנושים במערכת ההוצאה לפועל, והם משתמשים בהם לרוב בצורה דורסנית לשם גביית חובות כאשר אין לחייב נכסים או רכוש לעקל. במאמר זה נרחיב על הנסיבות שבהן מוטל עיקול על משכורתו של חייב, תוך התייחסות להגנות הקיימות בחוק הגנת השכר שחובה עליכם לדעת!, ונסביר כיצד ניתן לבצע ביטול עיקול משכורת בהוצאה לפועל, ומדוע מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום.
הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש
מה זה אומר "הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש"? מה כולל ההליך וממה צריך להימנע? למה צריך עורך דין במקרה כזה? ואיך בוחרים את עורך הדין המתאים ביותר עבורנו?
ערעור על החלטת רשם ההוצאה לפועל
מה קורה כאשר אנחנו מתנגדים להחלטה של רשם ההוצאה לפועל? כיצד מתנהל הליך ערעור על החלטת רשם ההוצאה לפועל? מה כדאי לדעת? ומה הסיבה המרכזית לפנות לעורך דין הוצאה לפועל במקרים אלו?
עורך דין עיקולים – המטרה לסגור את תיקי החובות במינימום סיכונים ונזקים
עורך דיו עיקולים: איך עורך דין שהמייצג חייבים מבטל עיקול חשבון בנק ועיקול משכורת בהוצאה לפעול? מהן הדרכים המומלצות לבטל עיקולים? מומלץ לקריאה
עורך דין הוצאה לפועל חינם – פתחו נגדך תיקים בהוצל"פ? יש דרכים להתמודד ולחזור לשליטה כלכלית
מה זה עורך דין הוצאה לפועל חינם? סיוע משפטי עבור מי שפתחו נגדו תיקים הוצאה לפועל, ואילו דרכים יש כדי להתמודד עם החובות ולחזור לשליטה כלכלית?

מתמודדים עם חובות?

השלימו פערי ידע | דעו שיש מגוון פתרונות יצירתיים | פנו לייעוץ משפטי  
היערכות נכונה תסייע לכם למזער נזקים, להימנע מטעויות או לפחות לצמצם אותן.

הכנו לכם שלושה מדריכים מרוכזים ופרקטיים לניהול חובות שמותאמים למצבים השונים לצד כללי זהירות חשובים, טיפים לחייבים, ושיטות נפוצות להגנה על הנכסים.

הירשמו והמדריך הראשון ישלח אליכם ישירות לנייד (זמן קריאה: 3 דקות)
תרצו לשוחח עימנו? סמנו בתחתית העמוד או התקשרו. בהצלחה!

מעבר לצ׳אט
💬 צריכים עזרה?
שלום 👋
דברו איתי בוואטסאפ